rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto  (Luettu 5571 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« : 19.07.2023 kello on 07:47 »
Laitan tähän yhden lauttamatkan esimerkiksi johon olen lippuja katsellut, eli Svensby-Breidvik(Tromssan lähellä). Mistä mm tähän kannattaisi yhdensuuntainen lippu ostaa 2henk + ihan pikkusen vajaa 8m auto? Niin että näkee hinnan ja kannattaako liput ostaa jostain rekisteröinnin kautta  tms? Sitten kaipailen tuon Helgelandin rannikkoreitin(tie nro 17) lauttoihin lipun ostovinkkejä. Tuntuu että jo matkatoimistotkin lippuja tarjoaa ja muutenkin tarjoajia on tuvan täydeltä ja vaikea hahmottaa mikä tarjoaja olisi oikeasti hyvä ja luotettava. Jos on jotain erityistä liittyen tuohon Helgelandin reittiin niin otan mielelläni vinkit vastaan.  Thumb

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #1 : 19.07.2023 kello on 07:53 »
https://www.directferries.fi/norja_kohde.htm
Tuota olen käyttänyt ympäri eurooppaa. Voi varmaan muitakin löytyä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:55
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #2 : 19.07.2023 kello on 08:28 »
Pitääkö niitä lippuja varata etukäteen...

Minä olen ajellut Norjassa vain suoraan rantaan ja lauttaan. Maksu joissain kortilla, mutta usein vain rekkari kuvataan ja laskutus sitten aikanaan vuoden päästä.
Onko se sitten halvempi, jos varaa liput erikseen? Ainakin paikallisilla on jotain edullisia "kausilippuja".

Tuolta "Direct Ferries" palvelusta katselin lippuja Affenanmaalta Ruotsiin Eckerö Linelle. Oli rajatumpi saatavuus ja kalliimat hinnat, mitä Eckerö Linen omilla sivuilla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #3 : 19.07.2023 kello on 08:43 »
Pitääkö niitä lippuja varata etukäteen...

Minä olen ajellut Norjassa vain suoraan rantaan ja lauttaan. Maksu joissain kortilla, mutta usein vain rekkari kuvataan ja laskutus sitten aikanaan vuoden päästä.
Onko se sitten halvempi, jos varaa liput erikseen? Ainakin paikallisilla on jotain edullisia "kausilippuja".

Tuolta "Direct Ferries" palvelusta katselin lippuja Affenanmaalta Ruotsiin Eckerö Linelle. Oli rajatumpi saatavuus ja kalliimat hinnat, mitä Eckerö Linen omilla sivuilla.
Hyvä kysymys. En minäkään mielelläni lyhyelle lauttamatkalle varailisi etukäteen lippuja mutta jos saatavuus/lauttaan mahtuminen/hinta on määräävänä niin sitten voin aikatauluttaa matkan ja lipun etukäteen ostaa. Oleko rekisterinumeron ajanut johonkin järjestelmään vai toimiiko tuo kuten tunneli/tiemaksut?  Kiitos K.E.V linkistä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:55
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #4 : 19.07.2023 kello on 08:55 »
Mulla oli joskus tilitys "Epassin " kautta...

En sitä enää ole käyttänyt, koska ei siitä satunnaislla matkoilla tunnu mitään etuakaan olevan.
Kertaakaan en ole jäänyt rannalle ruuhkan takia Norjassa, mutta mulla on vain pakun kokoinen auto.

https://www.epass24.com/fi/

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #5 : 19.07.2023 kello on 09:20 »
Mulla oli joskus tilitys "Epassin " kautta...

En sitä enää ole käyttänyt, koska ei siitä satunnaislla matkoilla tunnu mitään etuakaan olevan.
Kertaakaan en ole jäänyt rannalle ruuhkan takia Norjassa, mutta mulla on vain pakun kokoinen auto.

https://www.epass24.com/fi/
Tuon linkin takana oleva systeemi näyttää jo asialliselta  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:55
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #6 : 19.07.2023 kello on 09:52 »
Laitan tähän yhden lauttamatkan esimerkiksi johon olen lippuja katsellut, eli Svensby-Breidvik(Tromssan lähellä). Mistä mm tähän kannattaisi yhdensuuntainen lippu ostaa 2henk + ihan pikkusen vajaa 8m auto? Niin että näkee hinnan ja kannattaako liput ostaa jostain rekisteröinnin kautta  tms? Sitten kaipailen tuon Helgelandin rannikkoreitin(tie nro 17) lauttoihin lipun ostovinkkejä. Tuntuu että jo matkatoimistotkin lippuja tarjoaa ja muutenkin tarjoajia on tuvan täydeltä ja vaikea hahmottaa mikä tarjoaja olisi oikeasti hyvä ja luotettava. Jos on jotain erityistä liittyen tuohon Helgelandin reittiin niin otan mielelläni vinkit vastaan.  Thumb

Pari kertaa tuon matkan mennyt asuntoautolla ja en ole lippuja etukäteen ostanut. Viime vuonna viimeksi ja silloin piti joku rekisteröinti tehdä ja siitä oli ohjeet lauttarannassa. En vaan muista yhtään, että oliko se tuo EPASS24 vai mikä se oli. Aina Norjassa liput ostettu lauttarannasta tai sitten lasku tulee myöhemmin.

Edit. Piti kaivella sähköpostista tiedot, niin se oli Ferrypay.
https://ferrypay.no/Main.aspx

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #7 : 19.07.2023 kello on 12:48 »
Pitääkö niitä lippuja varata etukäteen...

Minä olen ajellut Norjassa vain suoraan rantaan ja lauttaan. Maksu joissain kortilla, mutta usein vain rekkari kuvataan ja laskutus sitten aikanaan vuoden päästä.
Onko se sitten halvempi, jos varaa liput erikseen? Ainakin paikallisilla on jotain edullisia "kausilippuja".

Tuolta "Direct Ferries" palvelusta katselin lippuja Affenanmaalta Ruotsiin Eckerö Linelle. Oli rajatumpi saatavuus ja kalliimat hinnat, mitä Eckerö Linen omilla sivuilla.
En ole Ahvenanmaalle ostanut tuota kautta kun siellä ei kilpailua pahemmin. Englantiin Irlantiin, Italiasta-Kreikkaan jne ollut tosi kätevä eikä missään nimessä kalliimpi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:28
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #8 : 19.07.2023 kello on 17:48 »
Kuun vaihteeseen yritin saada Eckerö-G:hamn pöxälle paikkaa, vasta elokuun puolivälin jälkeen löytyi. Harmi kun viikkarin Rosella tilalle ei ole tullut korvaavaa - joutui Grimaldia kannattaa..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:55
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #9 : 19.07.2023 kello on 18:05 »
Kuun vaihteeseen yritin saada Eckerö-G:hamn pöxälle paikkaa, vasta elokuun puolivälin jälkeen löytyi. Harmi kun viikkarin Rosella tilalle ei ole tullut korvaavaa - joutui Grimaldia kannattaa..
Kävitkö Eckerön omilla sivuilla...?

Jostain syystä Eckerön Ruotsin sivuilta löytyi mulle laivapaikka, mutta ei sillä kertaa muilta sivuilta.
https://www.eckerolinjen.se/

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:28
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #10 : 19.07.2023 kello on 18:23 »
Kävitkö Eckerön omilla sivuilla...?

Jostain syystä Eckerön Ruotsin sivuilta löytyi mulle laivapaikka, mutta ei sillä kertaa muilta sivuilta.
https://www.eckerolinjen.se/
Juu, eikait Suomi. sivuilla tunneta koko väliä..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:55
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #11 : 19.07.2023 kello on 18:31 »
Juu, eikait Suomi. sivuilla tunneta koko väliä..
Vertasin sitä vain suomenkieliseen "Direct Ferries" sivustoon...

Se myi mulle "ei oota"

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #12 : 19.07.2023 kello on 19:43 »
Vertasin sitä vain suomenkieliseen "Direct Ferries" sivustoon...

Se myi mulle "ei oota"
jaa

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:55
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #13 : 19.07.2023 kello on 20:32 »
^
Niin, minä kerroin silloisesta hausta, kun olin matkalla...

Elikä kesäkuun alkupuolella tapahtuneesta laivamatkan varauksesta. Silloin oli niin ja nyt on nyt.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
Vs: Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto
« Vastaus #14 : 19.07.2023 kello on 21:27 »
Norjassa reissatessani en ole lautta eikä tiemaksuja etukäteen maksanut kun 3500kg ja keveämmiltä ei vaadita ennakkokirjausta.

Lautat ennenmuinoin käteisellä tai nykyään kortilla, tiemaksut tulee jälkikäteen.

Ei kannata turhia murehtia noita maksuja etukäteen, ei aina mene niin että ehtii varaamalle lautalle tai jostain syystä varattu lautta ei pystykkään kulkemaan aikataulunmukaisest i niin helpompaa mennä kuten reissu sattuu menemään. Ja muutoinki näkee paljon enempi kun ajelee ja kiirehtii hitaasti. Vaikka saman tien edestakas.  Thumb