Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Fiat Ducato 1989 peruutusvalon kytkimen sijainti?

<< < (2/3) > >>

Ducaatti:
Saahan ne öljyt toki lirutella vaikka nopeusmittarin vaijeria pitkin mutta vaihteiston saa helpoiten täytettyä mittatikun reijästä.
Suosittelevat että öljynpinta pidetään reilusti ylämerkin yli ja itsekin niin tein.
Toki laatikossa öljyä pitää olla  mutta helpoiten tuon laatikon saa särjettyä siten että jurnuttaa 5 vaihteella liian pienillä kierroksilla, ei koskaan vitosta sisään alle 80km/h.
Itse ajelin näillä ohjeilla n. 10 vuotta / 150tkm  lisää mittariin siinä jo olleen 170tkm lisäksi  ja koskaan avaamaton laatikko pelasi edelleen moitteettomasti kun auto minulta lähti.

mjh48:
Mittatikun reiästä neuvoi täyttämään kaveri, joka huolsi Ducatoja 40 v ajan, samalta kaverilta on myös tuo ohje pistää sinne 2 L öljyä.
Saahan jokainen tehdä oman autonsa kanssa niin kuin tykkää, se ei kuulu muille, vaikka avaisi laatikon ja kaataisi sitten öljyt sinne, on vain tyhmää tehdä turhaa työtä.
Itse ajon 2,5 TD Ducatolla -89 n. 250 tkm.
Laatikosta hajosi 5. vaihteen laakeri, jonka oli tehnyt SKF, siitä kuoriutui kovakromipinta n. 220 tkm kohdalla, rattaat olivat hyvässä kunnossa, kun en ajanut ensimmäisen oireen jälkeen kuin korjaamolle.
Kuinkahan monessa Ducaton laatikkoviassa alkuperäisenä syynä on ollut laakerin pettäminen?

Ducaatti:
^näinpä  Thumb
Väittävät että 5:sen laakeri/-t  olisi alimitoitettu  joten ei siksi kestäisi matalilla kierroksilla jurnuttamista mutta en tiedä, saattaa olla essonbaariakin.
Voihan  olla että omassa kiiturissa laatikko kesti vain pelkällä tuurilla tai sitten käyttötapa vaikutti asiaan.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Ducaatti - 11.06.2023     kello on 19:30 ---Väittävät että 5:sen laakeri/-t  olisi alimitoitettu  joten ei siksi kestäisi matalilla kierroksilla jurnuttamista mutta en tiedä, saattaa olla essonbaariakin.

--- Lainaus päättyy ---

Minun käsitykseni on, että loota on ajalta, jolloin piti saada viides vaihde.
Kun neloslootaan lisättiin hiluja, ei kaikki aina mennyt kuin Srömsö'ssä.
Siksi öljyä piti laittaa alkuperäistä enemmän, jotta voitelu toimisi kunnolla.

mjh48:
Ducatossa oli heti alusta lähtien 5-vaihteinen laatikko
Ducaton edeltäjässä Fiat 242:saa se oli neljä lovinen, oliko Ducatossa sen jatkokehitelmä, sitä en tiedä

Lisäys
Se öljymäärän lisäysohje tuli joskus -91 -92
Ensimmäiset Ducatot tuli jo 1981, joten öljyn lisäysohje tuli 10 vuoden päästä Ducaton alusta.

Vielä öljynvaihdosta
Minulle vaihdettiin öljy laatikkoon puolenkymmentä kertaa ja aina se täytettiin mittatikun reiästä, se toimi hyvin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View