rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset  (Luettu 11856 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:30
Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« : 11.01.2023 kello on 10:32 »
Missäs kaupassa myytävissä naveissa mahtaisi olla nopeuskamerahälytyk set ns ikuisesti saatavilla.
TOMTOM ei enää näköjään sisällä kamerahälytyksiä kuin 1 tai 3kk jonka jälkeen poistuu jollei ota jatkuvaa maksua.

Mites Garmin?

Kysymys siis koskien 2023 kaupasta saatavia. Vanhoissahan nuo oli "ikuisia"...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #1 : 11.01.2023 kello on 11:05 »
Miksi pitää olla ihan erillis-navigaattori? Kännykkään löytyy tarvittavat apit jopa ihan ilmaiseksikin ja kyllä, myös sellaiset navarit joissa on kamerat yms. myös mukana. Löytyy myös navari-appeja ilman nettiyhteyttä, jos esim. datasiirto ulkomailla muodostuu kustannukseksi. Ja jos pitää olla autossa ns. kiinteänä, niin varmaan jokaisella löytyy wanhoja kännyköitä piirongin laatikoista tuohon tarkoitukseen uudelleen käyttöönotettavaksi Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #2 : 11.01.2023 kello on 11:07 »
Mites Garmin?
Kysymys siis koskien 2023 kaupasta saatavia. Vanhoissahan nuo oli "ikuisia"...

Ei ole moni tainnut vielä ostaa uutta navia, lienee parempi kun vaan luet esitteitä.
'Vanhassa' Garminissa hälyt on.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #3 : 11.01.2023 kello on 11:10 »
Miksi pitää olla ihan erillis-navigaattori? Kännykkään löytyy tarvittavat apit jopa ihan ilmaiseksikin ja kyllä, myös sellaiset navarit joissa on kamerat yms. myös mukana. Löytyy myös navari-appeja ilman nettiyhteyttä, jos esim. datasiirto ulkomailla muodostuu kustannukseksi. Ja jos pitää olla autossa ns. kiinteänä, niin varmaan jokaisella löytyy wanhoja kännyköitä piirongin laatikoista tuohon tarkoitukseen uudelleen käyttöönotettavaksi Thumb

Missä apissa on 'kaikki ilmaiseksi'?
Ja vielä niin, että päivittyvät jatkuvasti?

Wanhojen kännyköiden ongelma on helposti se, etteivät uudet apit toimi niissä...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:04
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #4 : 11.01.2023 kello on 11:22 »
Wazea minulla käytössä jos tarvitsen navia. Hälyttää kameroista ja paljosta muusta. Käyttäjät lisäävät varoituksia, esim. jos auto tienposkessa, yliajettu eläin, kamera-auto ym ym. Käyttäjät myös poistaa nuo hälytykset.
https://wazeopedia.waze.com/wiki/Finland/Etusivu

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:00
  • Autossa on pyörät
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #5 : 11.01.2023 kello on 11:27 »
Mulla on tompassa ja kännykän herewego:ssa. Tompassa vielä sisäinen sim jolla ottaa datan joka maassa esim ruuhista tai tie suljettu. Uusissa nekin bluetoothilla. Yhdellä kaverilla ehkä vastaava ylimääräisenä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:13
  • Knaus Eifelland
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #6 : 11.01.2023 kello on 11:41 »
Vieläkös TomTom Amigo toimii yhtä hienosti, kun joskus kokeilin? Toimi turhankin hyvin ollakseen ilmainen, eikä mainoksiakaan ollut. Verrokkina aito tomppa (Via 52) elinikäisillä päivityksillä.

Nopeuskameravaroitukset: tiedät keskinopeutesi ja ajat nopeusrajoitusten mukaisesti, koska saat hälytykset kiinteistä ja siirrettävistä nopeuskameroista* 👮??

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.speedcams.android.map

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #7 : 11.01.2023 kello on 13:44 »
Wazea minulla käytössä jos tarvitsen navia. Hälyttää kameroista ja paljosta muusta.

Miten usein kartat päivittyy?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #8 : 11.01.2023 kello on 13:46 »
Vieläkös TomTom Amigo toimii yhtä hienosti, kun joskus kokeilin? Toimi turhankin hyvin ollakseen ilmainen, eikä mainoksiakaan ollut.

Se navigointihan toimii jotenkin rajoitetusti.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:30
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #9 : 11.01.2023 kello on 15:14 »
Sellanen navi haussa joka ei tarvi mitään nettejä ajon aikana. Navin lähdettävä päälle kun auto starttaa eli kun tupakkisytkään tulee virta ja sammua kun auto sammutetaan.
Ei mitään kytkemisiä, valikkoja, telineeseen asettamisia tms. Ja kartat oltava elinikäiset ilman mitään kk maksuja.

Tomtomilta ilmeisesti ei löydy enää yhtään tuollaista.
Kauppojen mainoksissa lukee että sisältää kameratolppa varoitukset...mutta kun tarkemmin ihmettelee valmistajan prosyyriä niin onkin vaan 1kk tai 3kk ja sen jälkeen off ellei kk/vuosilisämaksua.
Garminista ei selviä selkeästi onko rajallinen aika vai ei.
Yllättävän vaikeasti selviävä asia....

(Vanhoja tomppia ollut 3kpl ja niissä kaikissa nuo ominaisuudet.) Uusissa vissiin ei ole missään. Merkin vaihto siis...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:13
  • Knaus Eifelland
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #10 : 11.01.2023 kello on 15:18 »
Ne kamerahälytykset toimii, mutta tietokanta ei päivity, jos matkalle tulee uusia pönttöjä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:59
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #11 : 11.01.2023 kello on 15:22 »
Garminilla euroopan kartat n. 4x vuodessa ja sisältää kameratolpat. Elinikäinen, laitteen elinikäinen, ilmainen päivitettävyys. Minulla lisäksi bluetooth peruutuskamera ja puhelin linkitettynä siihen. Myös liikennetiedotteet, ruuhkat, onnettomuudet etc. päivittyvät siihen puhelimen kautta. Minullakin oli aikaisemmin parikin tomppaa, navi toimi niissäkin kun muisti päivittää. En tiedä mitkä vaatimukset muilla on, mutta minä olen tyytyväinen.  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:30
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #12 : 11.01.2023 kello on 15:36 »
aiemmin oli tompatkin sellaisia että kameratolpat toimi mutta data vanheni vähitellen tietty.
Nyt vaan lukee että kamerahälyt tippuu oikeasti pois kun 1 tai 3kk kokeilujakso ohi.

https://help.tomtom.com/hc/fi/articles/4405947354130-Nopeuskamerah%C3%A4lytykset-lakkasivat-toimimasta

Yks vanhempi mutta avaamaton tomppa tuli hommattua mutta se ei edes käynnisty...tai siis käynnistyy sammuu käynnistyy sammuu käynnistyy sammuu...jatkuva looppi päällä mutta päälle ei saa jäämään....lienee tullut jo avaamattomassa paketissa lifetime täyteen....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:36
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #13 : 11.01.2023 kello on 15:39 »
Off-Topic:
Mihin me tarvitsemme kamerahälyjä? Ajammehan aina nopeusrajoitusten mukaan!

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Navigaattorit ja nopeuskamerahälytykset
« Vastaus #14 : 11.01.2023 kello on 15:54 »
Garminilla euroopan kartat n. 4x vuodessa ja sisältää kameratolpat. Elinikäinen, laitteen elinikäinen, ilmainen päivitettävyys. Minulla lisäksi bluetooth peruutuskamera ja puhelin linkitettynä siihen. Myös liikennetiedotteet, ruuhkat, onnettomuudet etc. päivittyvät siihen puhelimen kautta. Minullakin oli aikaisemmin parikin tomppaa, navi toimi niissäkin kun muisti päivittää. En tiedä mitkä vaatimukset muilla on, mutta minä olen tyytyväinen.  Thumb
Mulla taitaa olla niin vanha garmin ettei siihen kameratolpat päivity. kartat on kyllä ilmaisia