Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Ajovalojen puhdistus.
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 1.01.2023 kello on 16:57 --- Aikaisemmin ei mulla ole tälläistä ongelmaa ollut, kun ajovalot olleet oikeaa lasia.
--- Lainaus päättyy ---
Onkohan nykyään oikeaa lasia olevia ajovalon laseja ollenkaan? Autot kun on suunniteltu uudelleen sulatettaviksi paljon ennen "rippikoulu ikää", minä ostan vasta tuossa iässä.
Puhdistamisen varmaan tekee vaikeammaksi, kun muoveja on "sen sataa" laatua? Hyviä ohjeita olen saanut, Kiitos niistä!
--- Off-Topic: --- "Parhaat" ohjeet tietenkin löytyy hiekkalaatikossa. ;D
Kiitos " Alan"! Thumb Thumb
Hymer B654:
Minun CLS.n etuvalot kunnostettiin automaalaamossa,jossa hionnan ja kiilloituksen jälkeen höyrystämällä laitettiin jokin" suojakalvo". Hyvät tuli !
Yrjö:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602397/Philips-EcoVision-Kit-ajovalojen-kirkastaja?
Tuollaisella hinkkasin, kiitos K.E.V. vinkistä!
Ohjeen mukaan 30 min. riittää, käytin reilun tunnin. Minun silmään näytti, että rosoa on sisäpuolellakin?? Ei siis tullut ihan kirkkaaksi, vaikka aloitinkin 500 paperilla, jota ei aina suositella.
Katsastuksessa kuitenkin tuli hyväksyntä valoista, pari puslaa ja takajarrupalat aiheutti hylkäyksen.
Naussi:
Ei ihan tähän aiheeseen, mutta valojen puhdistukseen kuitenkin. Nykyaikaiset led-valot eivät enään lämmöstä sulata umpiota. Krapaamalla saa umpion pilalle. Suihkaus jäänsulattajaa/jäänpoistajaa ja kuurajäät lähtee pyyhkäisemällä.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Hymer B654 - 4.01.2023 kello on 10:25 --- Minun CLS.n etuvalot kunnostettiin automaalaamossa,jossa hionnan ja kiilloituksen jälkeen höyrystämällä laitettiin jokin" suojakalvo". Hyvät tuli !
--- Lainaus päättyy ---
Eli periaatteessa katsastuksen kannalta hyödytön toimenpide.
Sumeat ajovalot on yhtä laittomat kuin kalvoitetutkin... siis jos inssi sattuu huomaamaan ^-^
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta