Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet
Sähkön säästökokemukset ja -saavutukset
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 2.02.2023 kello on 21:14 --- toki jos on tasainen lattia, silloin vesi jää seisomaan ja tarvitaan lattialammitys (toki lastalla voi myös kuivata). kun on kaadot kohdallaan ei vesi jää seisomaan (toki lastalla kuivataan). ;D
--- Lainaus päättyy ---
Se on oma valintasi.
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 2.02.2023 kello on 21:23 ---Niin mutta kun ei ole muovimattoa, niin entäs sitten ?
--- Lainaus päättyy ---
Sitten ratkaisu pitää itse keksiä. Keskustelupalstalta ei joka ongelmaan ratkaisua löydy.
Karabiilisti:
Lattialämmitys on uuden ajan mukavuus hömpötyksiä. Taloissa on ollut pesutiloja kauan ennen lattialämmitystä ja ovat pystössä edelleen.
Nykyajan energia pihit pussitalot tietty tarvii hirmu lämmöt lattiaan että saa kosteuden höyrystettyä rasittamaan jotain muita pintoja. (ellei ilmanvaihto ole riittävä)
Takka on pesuhuoneen viereisessä huoneessa, kuivuessa ovi auki. Ja toisella puolella on kiuas.
Ilman vaihto se pesutilat kuivaa, lämmitys vaan höyrystää veden johonkin.
Olen asunut talossa jossa pesutilan lattia oli lähes kuuma ja pyykit ei tahtonut kuivua päivässä, nykysessä säästökampanjan aikana lattia viileä ja pyykit kuivuu parissa tunnissa.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 3.02.2023 kello on 07:49 ---Olen asunut talossa jossa pesutilan lattia oli lähes kuuma ja pyykit ei tahtonut kuivua päivässä, nykysessä säästökampanjan aikana lattia viileä ja pyykit kuivuu parissa tunnissa.
--- Lainaus päättyy ---
Meillä pyykit kuivuu ulkona...
Tulee raikas tuoksu.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 3.02.2023 kello on 07:49 ---Lattialämmitys on uuden ajan mukavuus hömpötyksiä. Taloissa on ollut pesutiloja kauan ennen lattialämmitystä ja ovat pystössä edelleen.
--- Lainaus päättyy ---
Yleensä keksinnöt syntyvät tarpeesta. Talot eivät ole ainoastaan homeisten pesutilojen päällä.
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 3.02.2023 kello on 07:49 ---Nykyajan energia pihit pussitalot tietty tarvii hirmu lämmöt lattiaan että saa kosteuden höyrystettyä rasittamaan jotain muita pintoja. (ellei ilmanvaihto ole riittävä)
--- Lainaus päättyy ---
Miten energiapihi talo tarvii "hirmu" lämmöt?
Silloinhan talossa on puutteellinen ilmanvaihto. Nykyajan taloissa käytetään eristykseen muuta kuin hirttä tai kutteripurua.
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 3.02.2023 kello on 07:49 ---Takka on pesuhuoneen viereisessä huoneessa, kuivuessa ovi auki. Ja toisella puolella on kiuas.
Ilman vaihto se pesutilat kuivaa, lämmitys vaan höyrystää veden johonkin.
--- Lainaus päättyy ---
:laugh: :laugh: Meneekö vesi vetenä ilmanvaihtoon? Mihin lämmityksen höyrystämä vesi menee? Olisiko ilmanvaihdon poistokanavaan?
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 3.02.2023 kello on 07:49 ---Olen asunut talossa jossa pesutilan lattia oli lähes kuuma ja pyykit ei tahtonut kuivua päivässä, nykysessä säästökampanjan aikana lattia viileä ja pyykit kuivuu parissa tunnissa.
--- Lainaus päättyy ---
Vertaus ei toimi kahteen eri taloon. Oliko pesukone sama? Oliko linkouskierrokset samat?
99:
--- Lainaus päättyy ---
Vaikka kuivuminen tarvitsee lämpöä, niin enemmän ilmankosteus vaikuttaa kuivumiseen. Että sinänsä huono vertaus tuo esittämäsi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta