Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Sähkön säästökokemukset ja -saavutukset

<< < (130/205) > >>

volvo:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija -  2.02.2023     kello on 19:32 ---Jos lattialämmöt minimissä, kuivaminen on hidasta.
Kaksi takkaa taitaa kierrättää aika paljon ilmaa... Toivottavasti olet kertonut ainakin toiselle takalle että menee erikseen lämmittämän kylpyhuonetta. Huoli on pois jos takka on kylpyhuoneessa.
Takka huolehtii siitä että asumuksen lämpötila on sopiva ollen lisänä muun lämmityslähteen kanssa. Ei mitenkään lisää kylpyhuoneen kosteuden poistoa.

--- Lainaus päättyy ---
miten minun pitäisi toimia kun ei ole lattialämmitystä pesuhuoneessa?

T-Cat:

--- Lainaus käyttäjältä: volvo -  2.02.2023     kello on 19:53 --- miten minun pitäisi toimia kun ei ole lattialämmitystä pesuhuoneessa?

--- Lainaus päättyy ---

Varmaankin pitäisi tehdä kosteus remontti joka vuosi ;D Minulla on lattialämmitys, pesuosaston lämpötila tällä hetkellä +18C. Koneellinen ilmanvaihto, pesuhuoneen ovi käytön jälkeen avoinna takkahuoneeseen kunnes kuiva. Takan muuri menee pesuhuoneen puolelle, harvoin vaan tulee tuota suoravetoista lämmönhukkaa lämmitettyä.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  2.02.2023     kello on 19:52 ---Milläs sitten kuivuu, jos ei ole lattialämmitystä olemassakaan...

Mulla on kylppärissä painovoimainen ilmanvaihto. Pidän räppänää suihkun jälkeen auki, kunnes kosteusmittari menee alle 40 %. Eli siis käytännössä vajaa tunti ja kylppäri on riittävän kuiva. Pieni sähköpatteri pitää 20 asteessa lämmön.

--- Lainaus päättyy ---
Jos on painovoimainen ilmanvaihto, ei siihen talvikautena erillistä räppänää tarvita.
Jos kylpyhuoneen lattiana on muovikaukalo, siinä oleva vesi muuttuu vesihöyryksi joskus.
Ai että on hienoja kommentteja. "Minä teen näin, minä teen näin". On aivan sama mitä teette. Märkätilan lattialämmitys on laitettava sellaiseksi että kuivattaa lattian. Jos lattialämmitystä ei ole, koittakaa hoitaa muovimattonne jotenkin.

volvo:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija -  2.02.2023     kello on 20:24 ---Jos on painovoimainen ilmanvaihto, ei siihen talvikautena erillistä räppänää tarvita.
Jos kylpyhuoneen lattiana on muovikaukalo, siinä oleva vesi muuttuu vesihöyryksi joskus.
Ai että on hienoja kommentteja. "Minä teen näin, minä teen näin". On aivan sama mitä teette. Märkätilan lattialämmitys on laitettava sellaiseksi että kuivattaa lattian. Jos lattialämmitystä ei ole, koittakaa hoitaa muovimattonne jotenkin.

--- Lainaus päättyy ---
toki jos on tasainen lattia, silloin vesi jää seisomaan ja tarvitaan lattialammitys (toki lastalla voi myös kuivata). kun on kaadot kohdallaan ei vesi jää seisomaan (toki lastalla kuivataan).  ;D

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija -  2.02.2023     kello on 20:24 ---Jos on painovoimainen ilmanvaihto, ei siihen talvikautena erillistä räppänää tarvita.

--- Lainaus päättyy ---
Niin mutta kun ei ole muovimattoa, niin entäs sitten ?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View