Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Talvirengasasiaa
tapani pokkinen:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 13.10.2011 kello on 13:09 ---Matkailuauto on ainakin meillä vapaa-aika käytössä ja sillä liikutan mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Nastarenkaat ja Michelinin sellaiset valitsisin itse.
Henkilöautoissa olen ajanut kitkoilla viimeiset yli 10 talvea ja autonvaihdon takia ensi talvi nastoilla, onneksi sentää Misukoilla.
--- Lainaus päättyy ---
Itse olen taasen ajanut viimeisen 10v M+S kuvioisilla, viimeisen 8v on alla ollut Misukan Agilas. Rouvalle vaihdoin juuri viimeviikolla alle uudet Nokian kitkat, ja hämmästykseksi ovat hiljaisemmat kuin Brikkisstonen kesätossut ja ajotietokoneen mukaan jopa kuluttavatkin naftaa vähemmän. Toisaalta tallissa odottaa hyväkuntoiset Nokian nastat omilla valsseillaan, ja jotka veivataan väliajaksi alle, noin pariksi kuukaudeksi, kunhan talvi tulee...
Vesseli:
Ei ole autoissani ollut liki 30 vuoteen Nokiaa alla eikä tule. Ne ovat ensimmäisen talven jälkeen hengenvaaralliset, ei pitoa mihinkään suuntaan. Saattaa olla, että on tapahtunut kehitystä, mutta uskallus ja tahto eivät riitä kokeilemaan. Pari vuotta sitten, kun olin vaihtamassa henkilöautoa, myyjä ihmetteli, että mitkä renkaat siinä on, kun ovat niin hiljaiset ja on niin uskomattoman hyvä pito. Misukan nastallisethan siellä alla olivat. M-autossa on myös nastalliset Misukat enkä edes muista, koska ne on ostettu. Nykyisessä kulkimessa on alkamassa viides talvi samoilla renkailla, jotka olivat jo edellisessä. Olen ajanut 40...45 tkm/a ja yhteensä n. 200 tkm ennen vaihtoa. On viimeinen talvi sekä renkaille että autolle, molemmat menevät loppukeväällä vaihtoon.
ihaa:
Ei ne Misukatkaan sen autuaammaksi ajokeliä tee kuin mitkään muutkaan renkaat, samalla tavalla se kumi ikääntyy ja keskivertoautoilija n ajomäärillä viimeistään kolmannella talvella pito alkaa heiketä jo tuntuvasti, noin minä olen sen ainakin kokenut. Niin teki Nokian ja Goodyear nastarenkaat ja myös Gislavedin kitkarenkaat, kitkarenkaissa vaan sen ikääntymisen huomasi selkeämmin kun ei ollut edes niitä nastoja turvana.
Niin, ja Hyvää Huomenta foorumi ;D
edit: Adrian talvirenkaina on Fuldat, aika liukkaan tuntuiset mutta eipä tuolla kovin kaahailumentaliteet illa ole ajettukkaan niiden 10000 km:n ja kolmen talven aikana.
Nyt ne onkin sitten siellä varastossa ja vieläpä alumiinivanteilla odottamassa kovettumista. >:(
Ei napannut talvimatkailu lainkaan vaikka lämmön puolesta olisikin tarjennut.
massimo:
Goodyear Ultra Grip Ice+ kitkat pikkuautossa
ja GoodyearCARGO ULTRA GRIP 2 225/70R15C nastoilla asuntoautossa. Noilla on pärjätty.
Turhan Höpöttäjä:
Nyt kun rengas keskustelut on jatkuneet, niin on se jännä huomata miten moni ajaa iäkkäillä (yli kolme vuotta) renkailla. Aiemmissa keskuteluissa minä olin ainut törppö (köyhä) jolla oli yli kolme vuotiset renkaat. Rahamiehet sai ryöpyttää minua silloin aivan rauhassa. :'(
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta