Tekniikkakeskustelut > Truma
Truma boileri 1990 Detleffs Ducatossa
maraski:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 19.08.2022 kello on 14:26 ---Tuossa vielä (huono) kuva boilerista Zubebhör '91 esitteestä
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Elektroniikka yksikkö oli kiinnitettynä takapenkin selkänojaan kuskin penkin taakse.
Säätimen sijaintia en muista
Lisäys
Lämmitin oli noissa yleensä Truman 3002 tai 5002, kuvan mukaisella etupellillä varustettuna
--- Lainaus päättyy ---
Mun autossa on tuohon kohtaan tehty kaapin ovi, joten olen ihan varma, että tuollainen tässäkin autossa on ollut. Myöhemmin vaihdettu E2400.
Mutta toimivatko nuo boileri ja lämmitin täysin toisistaan riippumatta, eli ei ole ollut selvää syytä, miksi tuo boileri olisi pitänyt poistaa?
Ja että voin asentaa sinne sellaisen uudestaan?
käpynotko:
Mulla oli joskus muistaakseni -93 mallinen detsku.
Muistaisin että boileri oli jossain katonrajassa kuskin puolella.
Olisko vesisäiliö ollut jomman kumman penkin alla? Ehkä repsikan penkin alla?
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: maraski - 19.08.2022 kello on 14:52 ---Mun autossa on tuohon kohtaan tehty kaapin ovi, joten olen ihan varma, että tuollainen tässäkin autossa on ollut. Myöhemmin vaihdettu E2400.
Mutta toimivatko nuo boileri ja lämmitin täysin toisistaan riippumatta, eli ei ole ollut selvää syytä, miksi tuo boileri olisi pitänyt poistaa?
Ja että voin asentaa sinne sellaisen uudestaan?
--- Lainaus päättyy ---
Lämmittimellä ja bolerilla ei ollut mitään yhteistä.
--- Lainaus käyttäjältä: mike - 19.08.2022 kello on 14:43 ---Jousien ilmapussien paineet! Olisko täyttöventtiilit käsijarrukahvan takana?
--- Lainaus päättyy ---
Juuri noin
--- Lainaus käyttäjältä: käpynotko - 19.08.2022 kello on 15:12 ---Mulla oli joskus muistaakseni -93 mallinen detsku.
Muistaisin että boileri oli jossain katonrajassa kuskin puolella.
Olisko vesisäiliö ollut jomman kumman penkin alla? Ehkä repsikan penkin alla?
--- Lainaus päättyy ---
Uudemmissa boileri oli tosiaan yläkaapissa vessan puoleisessa päässä.
Vesisäiliö oli etrupenkkien alla ja hiukan erikoinen muotoilultaan.
Kuvassa näkyvä isompi neliö oli apparin pankin alla ja sen vasemmalla puolen oleva osa oli penkin sivulla.
Oikealla oleva pienempi punakorkkinen osa oli kuskin penkin takana ja yhdiste oli jalkatilan syvennyksessä.
Kuva on myös Zubenhör esitteestä.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 19.08.2022 kello on 13:44 ---Harvinainen se ei ollut, pikemminkin yleinen.
Jostakin syystä en löydä kuvaa joka vastaisi omaa mielikuvaa laitteesta.
Sitä oli myöhemmin asennettuna vesssan viereiseen yläkaappiin.
Ehkä purkaamoilta vielä löytyisi
Tuolla kuva vastaavasta laitteesta
https://picclick.it/Boiler-Truma-Gas-10LT-usato-274827468650.html
Ulkonäöltään kuten tämän linkin harmaa, mutta musta
https://www.olearymotorhomes.co.uk/truma-ultrastore-10-litre-gas-and-electric-water-heater-surplus-new-423-p.asp
Säädin oli tuollainen
Pakoputki meni tosiaan katolle, kuten tuosta kolaroidun auton kuvasta näkyy.
Myös tyhjennyshanat ovat toisessa kuvassa
--- Lainaus päättyy ---
Tämä ei ole sähkömalli, vain kaasu. Minulla taitaa olla hyllyssä sähkö/ kaasumalli.
jamseil:
--- Lainaus käyttäjältä: maraski - 19.08.2022 kello on 14:39 ---Lattiassa on tosiaan iso reikä (n.6cm)
Pako- ja imuilmaputkien kiinnitykset vielä pitäs saada selville.
--- Lainaus päättyy ---
Tainnut tosiaan vaatia ihan omat lattia ja katto asennusosat tuohon kuskin penkin alle asennukseen. Vakio Truman asennussarjassa molemmat tulee seinän läpi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta