Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Mitä mietit?

<< < (12/252) > >>

mike:
Mitkähän mahtaa olla sanktiot jos kuitenkin vahingossa sattuu purkamaan?

Moponvirittäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 17.04.2022     kello on 21:49 ---Ei minun tiedon mukaan saa. Sisältää asbestia ja vaatii sen mukaan purkajat.

--- Lainaus päättyy ---
Siltähän se määräysten mukaan vaikuttaa mutta josko niissä jotain tulkinnavaraa olisi....

Lerssinen:
Kannattaa sitä 30 tonnia miettiä sillä kantilla että sillä palkkaa timpurin suunnilleen puoleksi vuodeksi, ehtii siinä jokusen katon vaihtaa vaikka peltejäkin vielä ostais.

0yxxy0:
En oo varma mutta muistelen joskus jostain kuulleen tai lukeneen että itse saa purkaa omaa mutta apuvoimia ei saa käyttää. Ja tietenhän pöllyyttää ei saa, eli tiputella katolta maahan. Ja ongelmajätettä.

Moponvirittäjä:
Tästä kun on hiukan sekalaista ohjeistusta niin kannattaa varmistaa, jos purkamisen ja poisviennin saa tehdä itse niin siinä puhutaan jo 4-numeroisesta luvusta  säästössä ja sen luvun 1. numero on ihan jotain muuta kuin 1

Aiemmin tähän asiaan liittyen postasin tällaisen:
""Vuoden 2016 alusta alkaen asbestia sisältävän varttikaton eli mineriitti- eli kuitusementtikaton purkaminen tuli asbestipurkutyön piiriin.
Se tarkoittaa, että lain piiriin kuuluvan katon saa purkaa kattoremontin yhteydessä vain siihen koulutettu henkilö, ja purkavalla yrityksellä on oltava asbestipurkuun oikeuttava lupa.""
-----------
Mutta  mm. wikipedia kertoo näin

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mineriitti

""Omakotitalon ulkopinnoilla olevat mineriittilevyt voi kuitenkin purkaa itse erityistä huolellisuutta noudattaen.[7] Purkutyön ajaksi tulee pukeutua kertakäyttöiseen suojahaalariin ja käyttää hengityssuojainta, jonka luokka on P3. Levyt tulee irrottaa rikkomatta, jotta levyistä ei irtoa asbestia ympäristöön. Levyt tulee pakata kaksinkertaisiin muovipeitteisiin[8], säkit suljetaan teippaamalla. Jätepakkaus ja kuorma täytyy aina merkitä varoitustekstillä, jossa lukee ”ASBESTIJÄTETTÄ. Pölyn hengittäminen vaarallista.""
ja kattohan ON ulkopinta

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View