Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Pitääkö lämminvesivaraajaa jotenkin hoitaa
88k5:
Empä lukenut muiden vastauksia - liekö jo osui-ja-uppos..
Kun kyseessä on uunituore vaunu, niin lähtökohta on hieman erilainen; puhdas, jonka vesipuolen voi muutamassa vuodessa "liata" huonolla pidolla tai sitten ei..
Minusta ykkösasia on, että tyhjentää boilerin, putkiston ja hanat kun vaunu jää seisomaan, niin biofilmiä/limaa ei kerry veden seisoessa.
Ensimmäisen kauden jälkeen aloittaa sitten sitruunahappohuuhte lulla ja vesihuuhtelulla sitruuna pois - tät's It. Ja vaikka viikon päiviksi jää käyttöä vaille vain, niin boileri aina tyhjäksi. Tiedä sitten miten kausipaikkalaiset toimivat..
porakone:
Minä kun olen karavaanannut vasta muutaman vuoden enkä siten tiedä oikeastaan mistään yhtään mitään, niin voitteko kertoa että miksi aina puhutaan sitruunahapoista ja etikoista ja sen sellaisista vaikka vesijärjestelmän puhdistukseen on olemassa ihan siihen tarkoitukseen tehtyjä tuotteita käyttö- ja annosteluohjeineen?
mike:
Ne aineet on varmaankin tarkoitettu lähinnä kaivon tms talousvesisysteemin desinfiointiin. En menisi esim vetysuperoksidia tai hypokloriittia laittamaan vaunun tankkiin. No niillä kyllä varmasti desinfioituu!
88k5:
Sitruunahappo on turvallista vaikka nautittua - possujen mahatautiin lukee mun 3 kg pöntön kyljessä. ;D
Toiset sillä hinkkaa kotonaan kaakelin saumoja, karavaanari käyttää sisäisesti vesisysteemien siivoamiseen.
Moponvirittäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 19.03.2022 kello on 17:05 ---Sitruunahappo on tuvallista vaikka nautittua - possujen mahatautiin lukee mun 3 kg pöntön kyljessä. ;D
Toiset sillä hinkkaa kotonaan kaakelin saumoja, karavaanari käyttää sisäisesti vesisysteemien siivoamiseen.
--- Lainaus päättyy ---
Ja mobilistit käyttää osien ruosteenpoistoon. Niin ja onhan sitä limsoissa ja mehuissakin. Varsin monikäyttöinen aine siis.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta