Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Pitääkö lämminvesivaraajaa jotenkin hoitaa

<< < (3/10) > >>

"Masi":
Ehkä kun kaiken maailman tökkettejä tunkee minne tahaansa pikkasen miettiä miten ne eri materiaaleihin vaikuttaa eri paikassa.

MotoVan:
Juuri nyt huutelen 2 l etikkaa ja 25 litraa vettä systeemin läpi. Joka vuotinen harjoitus

Kömppääjä:
Vuosittain Sitruunahappoliemi läpi vesijärjestelmän ja juomaveden säilöntäainetta muuan tippa aina kun vesisäiliön täyttää Thumb
https://www.motonet.fi/fi/tuote/387695/Yachticon-Aquaclean-juomaveden-sailontaaine-100-ml

Hauho:
Olen pari kertaa vuodessa ja retken jälkeen jolloin olen joutunut käyttämään "tuntematonta" vettä desinfioinut säiliön ja putkistot seuraavasti:  Desinfiointiaine suht väkevänä sekoitteena säiliöön ja tankki täyteen.
Sitten sekä kylmä- ja kuumakautta läpijuoksutusta muutama litra että varmasti desinfiointisekoite tta on joka paikassa, huomioiden myös kuumapuolen suurempi vaatimus.  Sitten saa seisottaa ko neste putkistossa ja kuumavesisäiliössä pari tuntia.
Sitten taas uudet nesteet putkistoihin.  Sama seisotus.  Ja niin monta kertaa kun viitsii ja haluaa.
Kaikki läpijuoksutettu vesi saa jäädä joksikin aikaa jätevesisäiliöön huuhdellakseen sitä.
Esim seuraavana päivänä nuo desinfiointiaineved et pois ja tankki täyteen huuhteluvettä luotettavasta paikasta.  Siitä kun osan laskee putkistojen ja boilerin läpi pitäisi olla puhdasta.
Noilla tavoin emme ole kymmeniin vuosiin saaneet vesistä ongelmia.
Desiaineena olen käyttänyt esim. karavaani ja veneiliikkeistä ostettua ko tarkoitukseen olevia aineita.

Moponvirittäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Hymer B654 - 18.03.2022     kello on 19:37 ---  Noin 40 vuotta vaunuilleena/autoilleena,en ole koskaan uskonut ns.puhdasvesi säiliön tai siihen liitettyjen pitkien letkujen puhtauteen niin paljon,että olisin sitä juonut.Olen aina käsittänyt ,että se kuuluu pesuvedeksi ja keitettynä ruoan laittoon.Huom! tämä on minun mielipide.

--- Lainaus päättyy ---
Samansuuntainen mielipide minullakin.
Ei käytetä säiliöstä juomiseen eikä ruuanlaittoon lainkaan.
Muutama ostovesiastia mahtuu kyllä aina mukaan ja painaakin aikalailla saman verran on sitten auton säiliössä tai kanisterissa.
Hanallisesta vesiastiasta helppo annostella.
Kukin tyylillään, meillä näin.

Voihan se vatsapöpö toki tulla monesta muustakin paikasta ja jopa pullovedestäkin.

Vaikkei juodakaan niin aina keväällä säiliön pesu tiskiharjalla ja -aineella, huuhtelu. 
Sitten täyttö +kloriittia loraus sekaan, hanoista läpi, vuorokauden odotus , tyhjennys,  säiliön + putkiston huuhdonta ja raikkaat sisään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View