Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Transit 2008 kysymyksiä

(1/15) > >>

kuusaan.matti:
Hei!
Jonkun verran nyt olen ajellut Transit Burstnerilla ja kysymyksiä herännyt.

1. Onko 6-vaihteen käyttö ihan turhaa?  Tuntuis, että tuommonen alkovimalli näillä polttoainehinnoilla olis parempi ajella vaan max rekkavauhtia, vaikka satastakin pääsisi, mutta siinäkin vauhdissa tuntuu, että 6-vaihde vedättää aika raskaasti. Viitosella 80-90 km/h tuntuis kohtuulliselta.

2. Näillä keleillä mittaristoon tulee keltainen varoitus "Outside temperature low" ja hetken päästä sama punaisellla piippauksen kanssa, ne saa kuitattua viiksen päästä, mutta taas hetken päästä piippaa samaa, saako toimintoa pois?

3. Radioantennia en ole löytänyt, radiolle tulee kylllä tehtaan antennipiuha, mutta signaali on niin surkea, että mahtaako toisessa päässä olla mitään? Minnehän sen voisi alkoviautossa laittaa, jotta olisi hyvä? Ufon vahvisitinboxista voisi kait vetää piuhan? mutta on siitä vähän matkaa.

Muuten tuntuu ihan kätevälle, ehkä Fiiattia vähän hiljaisempi, pienempi ohjaamo, mutta 178 cm just riittää.
Ajovalot saisi olla tehokkaammat, pitänee tarkistaa saako polttimon vaihdolla parannusta.

Vinkeistä kiittäen M

88k5:
Taisi olla etuveto (FWD), takavaetoisessa (RWD) saati paripyöräisessä (DWD) lootassa sais olla 7. pykälä kun 60km/h kärsi jo 6. lla ajella..
Riippuu tietty kuinka 2.2 kone kärsii alaruntuja väännellä. 2.4:ssa maukas vääntö jo aivan alhaalta, ja 1500rpm (just 6.=60km/h). Ottaa värinöitä varmasti eritavalla kuin takavetoinen. Etuvetoisessa taas "koko paketti" samassa linjassa kun värähtelemään alkaa..

Mittariston ulkolämpöilmoitus on kaikissa muissakin Fordeissa yhtä hölmö; oranssi ilmoitus +4C tai alle, punainen ilmoitus 0C tai alle ja piippaus/huuto siihen päälle.
En tiedä saako obd:sstä jollain softalla mäkeen tuon - oon oppinut immuuniksi tuolle.

Radiosignaalin otto Ufosta voi olla paras teko. En ainakaan itse koriin lisäreikiä piiskalle tekisi.. kuvasta katsellen; sulla ei sitä piiskan lötköä kuskin peilin juuressa seisovaa ole?
nettiradio on paras ratkaisu, toimii 99% varmasti. Kotimaiset paikallisradiot kuuluu vielä ulkomaillakin  Thumb

Ajovalot paranee H4 ledein  :P

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  6.03.2022     kello on 22:09 ---Ajovalot paranee H4 ledein  :P

--- Lainaus päättyy ---

Ei muuten parane.
Olen kaksia kokeillut ja jos joku raaskii ostaa Filipsit, kuuntelen kyllä kokemuksia.
Tosin, kun niillä jäätyneillä valaisimilla ei mitään näe, niin en vaihda siltikään...
Nyt on Osramin +200 lamput ja niistä tulee valoa senverta kun H4:lla saa.

Karabiilisti:
tuohon firdin kelta puna hiutaleeseen tottuu äkkiä...
jos se sammuu niin alkaa heti tulla olo että jotain pielessä...
Kyllä se on ihan hyvä varoitus liukkaasta.

Takavetosessa tosiaan kaipaisi 7 vaihdetta....voimaa riittäis.

T-Cat:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  6.03.2022     kello on 22:57 ---Ei muuten parane.
Olen kaksia kokeillut ja jos joku raaskii ostaa Filipsit, kuuntelen kyllä kokemuksia.
Tosin, kun niillä jäätyneillä valaisimilla ei mitään näe, niin en vaihda siltikään...
Nyt on Osramin +200 lamput ja niistä tulee valoa senverta kun H4:lla saa.

--- Lainaus päättyy ---

Joo, vituttaa se kun ledlisävalot jäätyy lämmön puutteeseen omassa hlö kulkineessa. Isot pyöreät joissa valoa piisaa kunhan ei ole jäätävää sadetta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View