Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akun kapasiteetin tarve vaunussa

<< < (14/21) > >>

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 14.02.2022     kello on 12:10 ---Mikä tuossa on automaation taso, jos 230V käynnistyy verkkovirtaan kytkiessä, mutta 12V pumput pitää kytkeä erikseen?

Minä ostin MJo:lta Alden 12V pumpun ääntävän alkuperäisen tilalle.  Nyt en kuule pumpusta edes sitä pyöriikö se pienellä vai isolla nopeudella - nopeuden joutuu päättelemään paisuntasäiliön perusteella  ;D

--- Lainaus päättyy ---

12V:n pumput kytken vaihtokytkimellä käsin.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: elwari - 13.02.2022     kello on 13:47 ---Aloittajan ehkä kannattaisi kiertovesipumpun toiminta selvittääkin, että pyöriikö verkkosähköllä ollessa 230V pumppu ja vaihtuuko automaattisesti säiliössä oleva 12 voltin pumppu verkkosähkön katketessa.

--- Lainaus päättyy ---

Tuosta Turhan Höpöttäjän vastauksesta voisi päätellä (kun savolainen ei vastaa suoraan siihen mitä kysytään  ;D ) ettei missään kulkimessa ole Alde  3000 kanssa automaattista pumpun vaihtoa (jos ei oo tolokun autossakaan)  ;)

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 14.02.2022     kello on 12:53 ---Tuosta Turhan Höpöttäjän vastauksesta voisi päätellä (kun savolainen ei vastaa suoraan siihen mitä kysytään  ;D ) ettei missään kulkimessa ole Alde  3000 kanssa automaattista pumpun vaihtoa (jos ei oo tolokun autossakaan)  ;)

--- Lainaus päättyy ---

Vaikka en sähköinsinööri olekkaan, tein muutoksen itse. Ilman roikkaa parkissa ollessa ei viitsi sitä uudempaa 12V:n pumppua kuunnella, silloin vispiläpumppu päälle. Ajaessa taas sen ääni ei haittaa.
Tolokusti mennään.  :D

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 14.02.2022     kello on 12:53 ---Tuosta Turhan Höpöttäjän vastauksesta voisi päätellä (kun savolainen ei vastaa suoraan siihen mitä kysytään  ;D ) ettei missään kulkimessa ole Alde  3000 kanssa automaattista pumpun vaihtoa (jos ei oo tolokun autossakaan)  ;)

--- Lainaus päättyy ---

On vain tavallinen kytkin, mutta helppo se on laittaa siihen kytkimen tilalle välirele.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 14.02.2022     kello on 08:59 ---Eli vahva veikkaus on KKO ja muutkin okeusasteet ovat samaa mieltä lain kanssa.
2min kesällä ja 4min talvella saat ladata akkuja tyhjäkäynnillä.
Käytäntö ja todellisuus voi olla eri.

--- Lainaus päättyy ---
  Silloinhan kuorma-auton nosturiakaan ei voi käyttää, kun lain sallimissa rajoissa. Olen kuullut että tuosta on asukkaat/ohikulkijat joskus huomauttaneet kuskille.
  Olen varma, jos tuosta 6 min. ilmasäiliöiden täytöstä saisi sakon. Sen veisi oikeuteen katsastusmiehen lausunnolla että tämä auto vaatii sen 6 min. tyhjäkäynnin, niin asian voittaisi.
  Olen varmalta taholta kuullut että katsastusmiehen lausuntoa oikeudessa "kuunnellaan".
  Itse olen todennut että, E kortillisen lausunto on oikeudessa "painavampi", kun kortittoman todistajan kolaritilanteesta.
  Eli pikkasen asiaan. Uskon että riippuu todistajan lausunnoista, niiden perusteellahan päätökset tehdään, että mitenkä tämä oletettu rikos vaunun latauksesta veturilla ratkaistaisiin oikeudessa.
  Pollisi kai aika harvoin kellon kanssa valvoo tyhjäkäyntiä, pikkasen syrjäisessä paikassa tuskin paikalliset asukkaatkaan?
--- Off-Topic: ---

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View