Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akun kapasiteetin tarve vaunussa
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 14.02.2022 kello on 08:31 --- Ois kiva nähdä (ei kuitenkaan varaa) mikä on kko. kanta , kun auto käy vain johdolla liitettynä tukijaloilla olevaan vaunuun? Oman kokemuksen mukaan, jo varttitunnin käyttäminen saa "ihmeitä " aikaan tyhjään akkuun.
--- Lainaus päättyy ---
Joka talvi tulee itsekin töissä akkuja ladattua tyhjäkäynnillä, laitonta se on vaikka pakko onkin tehdä.
Lakihan ei salli ylipitkää tyhjäkäyntiä edes ilmanpainejärsjeste lmän (kuorma-autot ja bussit) täyttöä varten, vaikka todellisuus ei muita mahdollisuuksia annakaan. Jos ei kesällä 2minuuttiin täyty niin vaikea se on lähteäkään.
Eli vahva veikkaus on KKO ja muutkin okeusasteet ovat samaa mieltä lain kanssa.
2min kesällä ja 4min talvella saat ladata akkuja tyhjäkäynnillä.
Käytäntö ja todellisuus voi olla eri.
Tarvasjoki:
Kertooko laki jotain jos laittaa esim. 1000/1200 kierrosta niin eihän se enää ole tyhjäkäyntiä vaan jo melkeen matka kierroksia jos hissukseen ajelee? :o
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 14.02.2022 kello on 10:18 ---Kertooko laki jotain jos laittaa esim. 1000/1200 kierrosta niin eihän se enää ole tyhjäkäyntiä vaan jo melkeen matka kierroksia jos hissukseen ajelee? :o
--- Lainaus päättyy ---
maalaisjärki luulis riittävän antamaan tuohon vastauksen.
Turhan Höpöttäjä:
Minulla matkailuautossa Alde 3000. Piuhan kun laittaa verkkovirtaan, käynnistyy verkkovirtapumppu. Ajaessa kytken "änekkään" 12V pumpun päälle. Kaasulla lämmitettäessä puskassa kytken hiljaisen vispiläpumpun päälle. :D
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 14.02.2022 kello on 11:51 ---Minulla matkailuautossa Alde 3000. Piuhan kun laittaa verkkovirtaan, käynnistyy verkkovirtapumppu. Ajaessa kytken "änekkään" 12V pumpun päälle. Kaasulla lämmitettäessä puskassa kytken hiljaisen vispiläpumpun päälle. :D
--- Lainaus päättyy ---
Mikä tuossa on automaation taso, jos 230V käynnistyy verkkovirtaan kytkiessä, mutta 12V pumput pitää kytkeä erikseen?
Minä ostin MJo:lta Alden 12V pumpun ääntävän alkuperäisen tilalle. Nyt en kuule pumpusta edes sitä pyöriikö se pienellä vai isolla nopeudella - nopeuden joutuu päättelemään paisuntasäiliön perusteella ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta