Tekniikkakeskustelut > Etuteltat ja markiisit

Markiisin rattaisto(?) luistaa

<< < (11/14) > >>

JariL:
Minulla jää  5 metrinen Omnistor kiinni laitettaessa kotelo toiselta puolen vajaan sentin verran auki,ei veivin puolelta.Onko säätö pielessä?Missään en kyllä oo ohjetta säätöön löytänyt.

Masa matkailija:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 21.05.2023     kello on 13:41 --- Juu, ei ole jousta, veivillä pyörii vasen pää, oikea vapaana orjana, ainakin omat omnistorit

--- Lainaus päättyy ---
Jos yhtään saman tyyppinen kuin mun hallissa, niin käsivarret pitää lukita narulla tai liinalla kasaan, ne on jousikuormitteiset.
Siis jokinhan sen kankaan pitää tiukalla kelattaessa, itse kelassa ei ole jousia.
Tämä siis omien markiisien kanssa, vain pussimarkiisi toimii vapaana.

Lähetetty minun SM-F916B laitteesta Tapatalkilla

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Masa matkailija - 22.05.2023     kello on 08:58 ---Jos yhtään saman tyyppinen kuin mun hallissa, niin käsivarret pitää lukita narulla tai liinalla kasaan, ne on jousikuormitteiset.
Siis jokinhan sen kankaan pitää tiukalla kelattaessa, itse kelassa ei ole jousia.
Tämä siis omien markiisien kanssa, vain pussimarkiisi toimii vapaana.

Lähetetty minun SM-F916B laitteesta Tapatalkilla

--- Lainaus päättyy ---
No vaihteiston olen vaihtanut ihan kankaan ollessa sisään kelattuna. Ei yrittänyt silmille tulla, tikkaitten päällä lepäsi vasen pää.

Raksaus:
Taas projekti etenee ja sitten huomasin, että eipä etenekkään kun tulee uusia ongelmia.

Ajoin eilen auton autotallin viereen kun sinne katolle kiipeämällä pääsee jotenkin käsiksi tuohon markiisiin. Ruuvit irti ja Markiisin nosto katolle.... Oli pläni. No ruuvit irtosi, mutta markiisi ei hievahtanutkaan.En tiedä mistä on kiinni, vai onko vaan neljännesvuosisadas sa jämähtänyt kovasti paikoilleen.

No seuraava vaihtoehto on nyt sitten avata markiisi autotallin katon ylle ja sitten tehdä se mitä olin nyt suunnitellut, eli kokeilla liimata tuo puolikas muovi epoksiliimalla kiinni siihen rautatankoon ja listätä kahdelle sivustalle kumiset esteet, jotka estäisivät luiskahtamista siihen suuntaan ja sitten vetää ympärille perinteistä jesseä.

Hommaa olisi kunnon purkaminen helpottanut, mutta nyt täytynee kokeilla näin, kun tosiaan markiisi ei suostunut irtoamaan. No ainakaan ei ole pelkoa että olisi heti ajeassakaan irtoamassa.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 25.05.2023     kello on 09:46 ---Taas projekti etenee ja sitten huomasin, että eipä etenekkään kun tulee uusia ongelmia.

Ajoin eilen auton autotallin viereen kun sinne katolle kiipeämällä pääsee jotenkin käsiksi tuohon markiisiin. Ruuvit irti ja Markiisin nosto katolle.... Oli pläni. No ruuvit irtosi, mutta markiisi ei hievahtanutkaan.En tiedä mistä on kiinni, vai onko vaan neljännesvuosisadas sa jämähtänyt kovasti paikoilleen.

No seuraava vaihtoehto on nyt sitten avata markiisi autotallin katon ylle ja sitten tehdä se mitä olin nyt suunnitellut, eli kokeilla liimata tuo puolikas muovi epoksiliimalla kiinni siihen rautatankoon ja listätä kahdelle sivustalle kumiset esteet, jotka estäisivät luiskahtamista siihen suuntaan ja sitten vetää ympärille perinteistä jesseä.

Hommaa olisi kunnon purkaminen helpottanut, mutta nyt täytynee kokeilla näin, kun tosiaan markiisi ei suostunut irtoamaan. No ainakaan ei ole pelkoa että olisi heti ajeassakaan irtoamassa.

--- Lainaus päättyy ---

Onhan se pulttien lisäksi myös liimattu tai butyylimassalla kiini

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View