rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Talvirenkaat  (Luettu 174792 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #60 : 14.11.2011 kello on 08:20 »
Eikös ne renkaat vaihdeta itse, silloin momentti on omissa käsivarsissa. Voihan ne vaihdattaa liikkeessäkin, illalla sitten salille tai muuhun liikuntaan.  :-X

  • Vieras
  • Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #61 : 14.11.2011 kello on 08:29 »
    Tuo mainitsemani renkaan vaihto tapahtuikin jo vuonna -95 silloiseen autooni, itse on vaihdettu renkaat myöhemmin ja pelkällä ristikkoavaimella, on mukavampi kun tietää itse tiukkuuden.


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #62 : 14.11.2011 kello on 08:34 »
    No sitähän minäkin, eiköhän se Juppius ole joissakin muissa, kuin sinussa.  :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #63 : 14.11.2011 kello on 08:36 »
    Edellisille, miksei muillekin, kerron, että voi tapahtua "itsekiristymistäkin". Edelliseen Ducatooni vaihdoin renkaat itse. Kiristys ristikkoavaimella. Mutta joka kerta seuraavassa vaihdossa vasen etunen oli niin kireä, että piti tuolla Pekan menetelmällä avata pultit. Mutta vain tuo yksi rengas. 

    Onneksi ei ole tarvinnut maantiellä vaihtaa. Ei olisi onnistunut auton vehkeillä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #64 : 14.11.2011 kello on 08:45 »
    Esimmäistä kertaa havaitsin, että kerrankin ovat tehtaan (tai maahantuonnin) jäljiltä renkaan putlit oikeassa tiukkuudessa kun renkaita vaihtelin  :D Saabissa on pulteissa vielä kartioprikat - ei pure pultit niin herkästi kiinni / toisaalta pulttikoneella saattaa mennä sitten luvattoman tiukkaan  8) Saappaan manuska jopa kehottaa rasvaamaan pultit, tosin niin ole kaikilla merkeillä tehnyt  :P
    Toisaalta, en anna rengasliikkeiden renkaita vaihdella tai autoa nostella  :'(
    Pysyypähän pultit liukkaina kun noita renkaanvaihtoja tulee vuodessa 4 (kitkat-nastat-kitkat-kesikset). Ei riitä edes uudessa kitkassa jääpito, toisaalta harmittaa tuhlata nastoja ja rouhia teitä - turvallisuuden nimissä.

  • Vieras
  • Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #65 : 14.11.2011 kello on 08:52 »
    toisaalta harmittaa tuhlata nastoja ja rouhia teitä - turvallisuuden nimissä.

    Mua ei harmita nastojen kuluminen kun renkaan vaihto tulee aina eteen pidon katoamisen, ei niinkään pinnan kulumisen takia. Edellisen autoni talvirenkaat (Goodyear UG500) alkoi lipsumaan jo neljän talven jälkeen, renkailla oli silloin ajettu vajaa 40tkm.

    Niin, kuparirasvaa olen levittänyt aina pulteille, ei ole naapurit kuulleet renkaanvaihdonnasta johtuvaa kirskumista. ;D
    « Viimeksi muokattu: 14.11.2011 kello on 08:57 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #66 : 14.11.2011 kello on 09:15 »
    Mua ei harmita nastojen kuluminen kun renkaan vaihto tulee aina eteen pidon katoamisen, ei niinkään pinnan kulumisen takia. Edellisen autoni talvirenkaat (Goodyear UG500) alkoi lipsumaan jo neljän talven jälkeen, renkailla oli silloin ajettu vajaa 40tkm.

    Samahan se käy minun tai vaimon autossa, että rengas ikääntyy ennen kuin kuluu loppuu (tai oikeammin auto vaihtuu). Nastoilla ei kummassakaan tule kuin 3-4 000 km/v. Kuitenki vaimon automaattiautossa nastoja tuntuu varisevan noista Conti Winterwiking 3:sta  :-\

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #67 : 14.11.2011 kello on 10:03 »
    No sitähän minäkin, eiköhän se Juppius ole joissakin muissa, kuin sinussa.  :D

    Jaahas, Höpöttäjä iski juppikortin pöytään. Ei vaan taida pöydässä olla pelaajia.  ;D

    Ainakaan renkaanvaihtoketjus sa, tuskin koko foorumillakaan...

  • Vieras
  • Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #68 : 14.11.2011 kello on 10:20 »
    Tuolla galleriassa oli Höpöttäjän Fiiliksestä tietoja, lehtileikkeestä vai onko valmistajan mainoksesta peräti, pisti silmään auton hinta uutena, 390000 mk, nykypäivän rahaksi muutettuna n. 92000 €, nykyään taitaa täysintegroidun saada n. 10000 euroa halvemmalla.

    Mun mielestä yhdeksänkymmentäluv un juppi matkailuauto. ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #69 : 14.11.2011 kello on 10:22 »
    Tuolla galleriassa oli Höpöttäjän Fiiliksestä tietoja, lehtileikkeestä vai onko valmistajan mainoksesta peräti, pisti silmään auton hinta uutena, 390000 mk, nykypäivän rahaksi muutettuna n. 92000 €, nykyään taitaa täysintegroidun saada n. 10000 euroa halvemmalla.

    Mun mielestä yhdeksänkymmentäluv un juppi matkailuauto. ;)
    :o  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #70 : 14.11.2011 kello on 10:32 »
    Tuolla galleriassa oli Höpöttäjän Fiiliksestä tietoja, lehtileikkeestä vai onko valmistajan mainoksesta peräti, pisti silmään auton hinta uutena, 390000 mk, nykypäivän rahaksi muutettuna n. 92000 €, nykyään taitaa täysintegroidun saada n. 10000 euroa halvemmalla.

    Mun mielestä yhdeksänkymmentäluv un juppi matkailuauto. ;)

    Vai Juppiauto. >:(   Kun minä sen ostin, sen hinta oli 23500 euroa. Kun ei ollut autokuumetta, niin kaupat tehtiin ostajan ehdolla, ei myyjän. Maksoin 14500 Euroa.  :D  Yksi harrastuksistani on matkailuautoilu. Ei matkailuauton vaihto. Kohta 40 vuotta autoilua, kolmas auto menossa.  ;D

          P.S. Niin ja se hinta leikkeessä oli karvalakki varustuksella, ei sillä mikä minulle tuli.  :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #71 : 14.11.2011 kello on 10:41 »
    ^

    Sinähän se pahimman sortin riistäjä olet. Veit myyjän rahat!  :D :D :D :D :D

  • Vieras
  • Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #72 : 14.11.2011 kello on 12:39 »
    Vai Juppiauto. >:( 

     P.S. Niin ja se hinta leikkeessä oli karvalakki varustuksella, ei sillä mikä minulle tuli.  :D

    jos auton hinta lähentelee nykyrahassa sataa tuhatta euroa mitä Fiilis lisävarusteilla on tullut ensimmäiselle omistajalleen maksamaan niin kyllä se mielestäni on ansainnut sen juppi liitteen siihen eteen.

    Kyllä minä Höpöttäjänä pitäisin palan kotimaista matkailuautoharvina isuutta kesäautona että ei joudu auto kohtaamaan talven raadollisuutta.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #73 : 14.11.2011 kello on 14:06 »
    Pakuun tuli vaihdettua talvirenkaat. Talvella pyrin käyttämään mahdollisimman hyviä nastarenkaita. Nyt alle uudehkot Michelinit.
    Alkukesästä ja kesällä on mitä sattuu jämä renkaita alla. Kolmella rengaskerralla mennään ja joskus kesäksi osuu vanhat talvirenkaatkin nastat nypittynä.

    Tällä kertaa ihmetystä aiheutti kesärenkaiden nopea kuluminen. Alla pitäisi olla suhteellisen hyvät Bridgestonet. Eivät vain mitenkään kestä kahta kesääkään.

    Kattelin netistä hintoja tuskastuneesti. Misukat olis kivat, mutta vahvistetut 215/60/16 renkaat hulppeat 181,30€ /kpl.
    Nuo nopeasti kuluvat Bridgestonetkin 141€ /kpl. Nyt sitten uhmasin kaikkia testejä ja tilasin kahden kuluneimman tilalle jotkut kiinalaiset Goodride renkaat. Hinta 74,50€ /kpl. Huima on hinnoissa ero. Aika näyttää onko niistä mihinkään. Luulisi pidon nyt ensialkuun olevan ainakin yhtä hyvän, kuin Bridgestonin millin urasyvyydellä.

    Niin noista pulteista sen verran, että loppukiristykset teen aina momenttiavaimella. Syksyisin voi kaiketi melko varhain laittaa talvirenkaat, kun tiet ovat sileimmillään. Keväällä kuluminen on varmaan nopeampaa, kun tiet ovat nastojen jäljiltä kuin riivinraudat.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #74 : 14.11.2011 kello on 14:18 »
    Kattelin netistä hintoja tuskastuneesti. Misukat olis kivat, mutta vahvistetut 215/60/16 renkaat hulppeat 181,30€ /kpl.
    Nuo nopeasti kuluvat Bridgestonetkin 141€ /kpl. Nyt sitten uhmasin kaikkia testejä ja tilasin kahden kuluneimman tilalle jotkut kiinalaiset Goodride renkaat. Hinta 74,50€ /kpl. Huima on hinnoissa ero. Aika näyttää onko niistä mihinkään. Luulisi pidon nyt ensialkuun olevan ainakin yhtä hyvän, kuin Bridgestonin millin urasyvyydellä.

    Meillä vaimon autoon autoliike laittoi uudet Goodridet kesiksiksi - toisia ei tule ko. merkkiä..  :(


    Liekö muovia sotkettu kumin joukkoon; kylmillä ilmoilla (<+10 C) meluisat ja kovat, mahdollisesti liukkaatkin. Ärsyttävin ominaisuus on kuiteni kesällä, varsinki helteillä, kun auto seisoo parisen päivää ajamatta, niin esimmäiset satametriä - 1 km on kuin ajaisi neliskanttisilla renkailla.. >:(