rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Talvirenkaat  (Luettu 174830 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.03.2016 kello on 21:04
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #105 : 27.09.2013 kello on 09:01 »
Hieman päivitystä...
Nyt on 30 tuhatta rullannut Goodridet pakussa. Toisellekin akselille tuli matkalla Goodridet, kun täristävät ja alle sulavat Turanzat loppuivat ennen aikojaan.
Edelleen ovat kiinalaiset hiljaiset ja suuntavakaat. Kuluminen on tasaista ja erittäin vähäistä. Samanlaiset renkaat tulevat varmaan retkuiluautoonkin, jos niitä vain vielä saa.

Sama vika, goodridet ollu alla nyt kaks kesää enkä ole kyllä huonoa vielä keksiny niistä. Vertailukohtiakin on jatkuvasti eli ei oo kyse siitä ettei olis "paremmalla" ajanu. Vaimon ed autoonkin laitettiin alle ja nykyiseen tulee myös. Kokemukset siis sv06 ja sv308.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.03.2016 kello on 21:04
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #106 : 27.09.2013 kello on 09:05 »
Tee kompromissi - ota molemmat  ;D

Itekin oon ajellut jo vuosia 3:lla rengassarjalla: kesär.>kitkar.>nastar.>kitkar.>kesär. ... Nastoilla vain "sydäntalvi".

Alkaa olla lähellä kitkojen alle laitto.

Ei hyötyä. Noita nastoja meinasin lähinnä sen takia kun on talvella tarkoitus käydä pariin otteeseen ruotsin ja norjan rajalla ison kärryn kans, siellä on tiet kuulemma melko kaposia jei niin hyvällä kunnossapidolla. Muuten ei nastoille tarvetta ole joten täytyy miettiä vielä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #107 : 27.09.2013 kello on 10:22 »
Nyt olis haaveissa kasvattaa talvirengaskoko 195/65x15 -> 205/55x16 mutta en oo päättäny vielä olisko nastat vai kitkat. Houkuttas nuo kitkat kyllä ku pitää todella hyvin ja on mukava ajaa kuivalla asvaltillaki.

Mitäs muuta tuosta hyödyt kun parisataa kalliimpi rengassarja ;D

Ihmetyttää muuten hättäily talvirenkaiden kanssa - kävin vasta tistaina laitattamassa uusia kesärenkaita alle ja samalla sovin kesärengaskaupat Äiteen auton - nekin taitavat olla näillä sekunneilla asennettu.
Omasta vaihdosta en kyselly hintoja, kun renkaat piti vaihtaa hinnasta huolimatta, mutta Äitin rengassarjassa kysyin hintaeroa ensi kevääseen ja 70 tuli säästöksi kun vaihtoi uudet renkaat nyt syksyllä.
Renkaina molemmissa vaihdoissa Continental Premium Contact 5  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #108 : 27.09.2013 kello on 11:06 »
Poliisi jo tiedotti, että nastarenkaatkin saisi alle vaihtaa.

Uudet Nokian hakka-c:t on, ei mitään kokemusta noista, mutta silmämääräisesti näytti että nastoja olisi vähemmän kuin aiemman auton hakkapeliitta 7:ssa.

  • Vieras
  • Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #109 : 27.09.2013 kello on 11:09 »
    Itse tykkään vaihtaa talvirenkaat mieluummin lämpimällä ilmalla kuin sitten räntäsateessa kun sitä autotallia ei ole, vain pelkkä katos.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:30
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #110 : 27.09.2013 kello on 11:43 »
    Mie tykkään vaan viedä auton korjaamolle ja poijaat hoitaa vaihdon ja renkaiden säilytyksen.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #111 : 27.09.2013 kello on 11:43 »
    Itse tykkään vaihtaa talvirenkaat mieluummin lämpimällä ilmalla kuin sitten räntäsateessa kun sitä autotallia ei ole, vain pelkkä katos.

    Veikkaan kans että parin viikon päästä talvirenkaat alle. Hyvin ainakin misukat ovat kestäneet, vaikka renkaat ovat aina laitettu ns. hyvissä ajoin alle. Emmännän autossa 09vm misukat edelleen hyvässä iskussa :)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:23
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #112 : 27.09.2013 kello on 11:49 »
    Millanen talvirengas olis tohon paras?

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:21.12.2023 kello on 10:08
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #113 : 27.09.2013 kello on 13:27 »
    Millanen talvirengas olis tohon paras?

    Joku tollanen... ja polvi/kyynärsuojat, sekä pipa päähän, niin hyvin menee talvi


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #114 : 27.09.2013 kello on 13:34 »
    Niin aika alkaa olemaan että pitäisi miettiä uusia kumia kulkimen alle...mutta..kumpa a laitan nastarenkaat vai kitkat.
    Kysymyksessä as-auto jolla ei niin valtavasti ajeta talvi aikaan..
    Tässä soittelin erääseen rengasliikkeesen ja kyselin 215/70R/15C renkaita ja olisi pinnoitettuja tiedossa...eikä hintakaan päätä huimaa.

    Vaan kun ajoa ei valtavasti ja tuosta Suomen talvesta ei ole aina varmuutta sataako vai paistaako, monet talvet kelit olleet nollan molemmin puolin.

    Onko kokemusta niiltä joilla kitkat on olleet!!
    Nastaoista itsellä kokemusta.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:23
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #115 : 27.09.2013 kello on 13:56 »
    Niin aika alkaa olemaan että pitäisi miettiä uusia kumia kulkimen alle...mutta..kumpa a laitan nastarenkaat vai kitkat.
    Kysymyksessä as-auto jolla ei niin valtavasti ajeta talvi aikaan..
    Tässä soittelin erääseen rengasliikkeesen ja kyselin 215/70R/15C renkaita ja olisi pinnoitettuja tiedossa...eikä hintakaan päätä huimaa.

    Vaan kun ajoa ei valtavasti ja tuosta Suomen talvesta ei ole aina varmuutta sataako vai paistaako, monet talvet kelit olleet nollan molemmin puolin.

    Onko kokemusta niiltä joilla kitkat on olleet!!
    Nastaoista itsellä kokemusta.

    Matkakulkimena etuvetoinen kuljin, kok paino <3,5 t, kitkarenkailla vuodesta -98 lähtien ja hyvin on selvitty. Mukana varmistuksena lumiketjut, joita jouduttu käyttämään puolen kymmentä kertaa.
    Omana näkemyksenä en suosittelisi uudelleen pinnoitettuja renkaita! Kuka tietää, millaiset/missä kunnossa kudokset niissä ovat? Matkailuvälineillä kuljetaan lähes aina täysillä kok painoilla ja sen myötä renkaat ovat melkoisen tiukoilla.

    Mutta, jokainen tekee oman ratkaisunsa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:23

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #117 : 27.09.2013 kello on 18:15 »
    Ostaa sopivat renkaat ja nauttii talven riemuista ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:27.03.2016 kello on 21:04
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #118 : 27.09.2013 kello on 19:53 »
    Mitäs muuta tuosta hyödyt kun parisataa kalliimpi rengassarja ;D



    tukevampi rengas. Tuossa mun autossa on vakiona 185/65 ja 195/65x15 ja mun melestä ne on kyllä ihan alarajalla koon puolesta. Tuo 205/55x16 on myös vakiokoko. Kun uudet joutuu laittaa nin ajattelin lähteä tukevampaan suuntaan. Usein ajetaan pitkiä reissuja reilusti kuormattuna ja kärry perässä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #119 : 27.09.2013 kello on 22:25 »
    tukevampi rengas. Tuossa mun autossa on vakiona 185/65 ja 195/65x15 ja mun melestä ne on kyllä ihan alarajalla koon puolesta. Tuo 205/55x16 on myös vakiokoko. Kun uudet joutuu laittaa nin ajattelin lähteä tukevampaan suuntaan. Usein ajetaan pitkiä reissuja reilusti kuormattuna ja kärry perässä.

    No joo, jos paino on tuon 195/65-15 renkaan ylärajalla.
    Samalla saat epämukavammat ja nopeammin kuluvat renkaat, joten saahan siinä parille sadalle eurolle katetta ;D
    Mulle luotettava rengaskauppias suositteli vaununvetoon edelleen 195/65-rengasta, vaikka olisi varmaan saanut 205:stä paremman katteen. Minä ajelen syksyisin paljon päällystämättömillä teillä ja nuot kantatietkin alkaa olla jo yhtä kuoppaisia kuin soratiet, joten tuo /65 on mulle ehdoton minimi ;)