Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Stihl vai Husqvarna

<< < (11/16) > >>

k69:
Kysympä tässä samassa ketjussa, mikä on näistä roikallisista sähkösahoista 1800 -2200w luokassa peli joka pelittää. Makita, Husse, boschhi vai joku muu?

kimi:
Makitan pitkittäisellä moottorilla on ollut käytössä, toimiva laite. Eilen katselin K-reudassa Makitan tarjouksia ja ainkakin poikittaismoottoril la oleva saha myytiin alle 200.- ( moottorin kulm ketjuun siis)

retkeilijä:
netrauta.fi, taloon.com ja muita

Itsellä 2000W pitkittäismoottoril la oleva. Kätevä kapeampana sahapukilla pätkittäessä. Myös käytettynä hankittu polttomoottorilla oleva mökkisaha Stihl puunkaatoon kauemmaksi metsään. Helppo käynnistellä 98 oktaanisella bensalla talvenkin jälkeen kaksin käsin (alas + veto).
Polttopuutarve on muutama heittokuutio/vuosi

T-Cat:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  8.01.2022     kello on 00:22 ---Kyllä sen sahan on oltava tukevasti paikoillaan ja vain vetokäsi liikkuu. Jos voima ei riitä, hanki "kevytkäynnistys-malli"
Itse tykkään pitää takakahvan polvien välissä kun käynnistän.

--- Lainaus päättyy ---

Itse olen vasenkätinen niin luonnollisen tuntuista käynnistää husku ihan käsissä nykien. Imu/ryyppy päälle, pari vetoa narusta ja hörähtää. Imu/ryyppy pois päältä, kaasu jää päälle, nykäisy ja kas kummaa saha on käynnissä, sen jälkeen kaasun kokeilu. 242 XP, vanha ammattimalli.

Lerssinen:
Kyllä minä olen kans käynnistänyt sahat aina käsissä "pudottamalla", isotkin. Toki näitä käynnistyskertoja on jokunen joten tiedän mitä teen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View