Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Stihl vai Husqvarna
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 6.01.2022 kello on 08:41 ---Ohjeen mukaan.
Siitä vaan puuttuu se kohta, että tungetaan 47 numeron saapas kahvaan, jotta kaasu on täysillä ja sitten nykästään kolmas kerta...
--- Lainaus päättyy ---
tässä sinulle ja muillekin sahaan liittyvää https://www.youtube.com/watch?v=Pm3Epnk_X8c
Yrjö:
^Joo kyllä taidoissa/tiedoissa parantamisen varaa.
Tuo saappaan alla käynnistäminen on ehdottomasti harvoin käynnistäjälle turvallisin tapa.
Tuutu lainasi veljelleen m:sahaa, joka lakkasi käymästä, sahan omistaja kysyi: pistitkö 2-tahti pensaa. Vastaus: jaa mitä 2-tahti pensaa .
Tuntuu että porukat vertailee, merkin A. mökkiversioo merkin, B metsurimalliin. Pitäähän siinä eroa ollakin.
Aikoinaan työkaverin veljellä on M:sahakauppa. Hän ei ottanut oman merkkinsä yhtä mökkimallia ollenkaan myyntiin. Sanoi asiakkaille, hakekaa muualta, mutta älkää tuoko mulle huoltoon.
Velikin aikoinaan ajatteli mökkisahan ostoa, sanoin osta käytetty ammattimalli. Niin se sitten tuli minulle, kun veli mökistään joutui luopumaan sairauden vuoksi.
megaman:
Eikös sitä sahan massaa käytetä hyväksi kun narusta nykästään. Ilmassahan se tehdään. Saha menee alaspäin ja narusta vedetään ylöspäin. Urakka päällä.
Puuilon Jönkkäri potkii kivasti takaisin, vaikka naru välissä. Mutta aina käynnistyy.
https://youtu.be/_ay8nSk6wAY
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 7.01.2022 kello on 19:48 ---Eikös sitä sahan massaa käytetä hyväksi kun narusta nykästään. Ilmassahan se tehdään. Saha menee alaspäin ja narusta vedetään ylöspäin.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä sen sahan on oltava tukevasti paikoillaan ja vain vetokäsi liikkuu. Jos voima ei riitä, hanki "kevytkäynnistys-malli"
Itse tykkään pitää takakahvan polvien välissä kun käynnistän.
88k5:
Riippu vähän minkä tehoista ja painoista sahaa on käynnistämässä.
Pikku rankakoneen käynnistää näppärästi (oik. kätinen) vasemmalla kädellä tiputtaen koneen alaspäin. Oikea hoitaa narunvedon. Usein riittää että pitää koron, jos ei ole tiukat puristukset.
Isonkoneen kanssa etukrusifiksi vaatii jo papua. Helppo (omasuosikki) on laittaa takakahva oik. sisäpolvitaipeeseen vähän poikittain, ei siis jalkojen väliin pitkittäin. Sitten kun nykimisessä tulee hiki, niin maahan ja kengänkärjellä takakahvan alaosaa (leveä levy) pitää kannon päällä - ei siis kaasua pidetä kun se pysyy pitämättäkin. Ja noi mun kannot hangen sisässä, eikä mitään ammattilaisen metrisiä :P
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta