Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

15 tai 16 tuumaiset alumiinivanteet asuntovaunuun

<< < (4/10) > >>

Dorotea:
Se ET vaihtelee melkoisesti. Jos oikein muista Solkkujen teleissä se oli 30 ja esim. mulla vaunussa 37. Je se on originaali vanteissa. Alut jotka laitoin kesäpyöriin, ET on myös 37.
Laitan kuvan mukaan taas jonkun kiusaksi, kun niitä kuulema on ollut liikaakin esillä. :D

krtek:
Kyllähän aluvanne on (yleensä) nätti ja helpompi pitää puhtaana ja siistinä kun perinteinen pelti. En kuitenkaan näe että sillä saavuttaisi asuntovaunun alla muuta hyötyä kuin ulkonäkö seikat. Ei muutta kuin alua alle jos lompakko kestää. Telivaunussa asia on helpompi kuin yksiakselisessa ja Nettivaraosista löytyy käytettyä vannetta vaikka kuinka paljon jos haluaa päästä halvemmalla.

Itse kuiten miettisin kuinka matalaa rengasta lykkäisin vaunun alle. Matalampi rengas on rungoltaa jäykempi mikä voi olla vedettäessä parempi mutta kuinka siitä tulee kova ja mitä se vaikuttaa vaunun rakenteille. En osaa sanoa joten en ota kantaa mutta miettisin asiaa kerran jos toisen.

Kruiseri:
Ilmeisesti puheet siitä, että karvanaamari-yheisö on tänäpäivänä iäkästä, pitää näköjään paikkansa, kun täälläkin puhutaan isommista alumiinivanteista kuin rutosta  ;) Itse pitäisi muutamaan tapahtumaan tulevana kesänä vaunun kanssa päästä ja alua alle todellakin päivittämään näköä.

Vaununa toimii solifer 6702i ja tarkoitus on etsiä 14-16 tuuman alut alle. Jos jollakin on tuosta solikan "konsepti" 17 tuuman mallista enemmän kuvia tai tietoa renkaan koosta, pistäkää ihmeessä jakoon.

vaunu on sen verran pitkän matkan päässä tällä hetkellä etten pääse tarkastamaan vakio renkaan halkaisiaa kun profiili ei ole tiedossa. sen verran selvisi caravan centteristä, että vakio koot vanteessa on 5´leveä 4x100 jaolla ja 13 tuumainen, ET30.
Veikkaisin profiiliksi 80 (?) ::) jos joku tietää niin saa kertoa, kiitos.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Kruiseri - 18.04.2013     kello on 18:11 ---Ilmeisesti puheet siitä, että karvanaamari-yheisö on tänäpäivänä iäkästä, pitää näköjään paikkansa, kun täälläkin puhutaan isommista alumiinivanteista kuin rutosta  ;) Itse pitäisi muutamaan tapahtumaan tulevana kesänä vaunun kanssa päästä ja alua alle todellakin päivittämään näköä.

--- Lainaus päättyy ---

:laugh: :laugh: :laugh:

Ei nyt sentään rutosta...  Mutta jos vanteen ja asvaltin välissä on vain sormenleveys kumia, niin vaikea on ymmärtää, miksi joku sellaisia hankkii autoon.  Mitään järkisyytä siihen ei ole. Hymerissä on alut ja oikeat renkaat. Ja on mulla venetrailerissakin, olikohan 225 leveet ja neljä sormee.  Kun ilmaseks sain. Veneen alla ne toimii hyvin, kun tuli hiukan leveyttäkin lisää.  ;D

K.E.V:
Eihän hyvä mies "matalaprofiili" tarkoita sormenleveyttä  :D Kerroin jos sulle aiemmin että esim itselläni renkaat on kumiosasta paksummat kuin ne pikkujarrullisen V70:n 195/65-15 . Tuohon esimerkin vaunuun voi laittaa vaikkapa tuon taulukon mukaan http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php#vaihtoehtoisen-rengaskoon-laskuri

Ne Concept renkaat oli muistaakseni yksiakselisessa ja koko 17"
Esim ZENITH mallissa on 13" pyörä edelleen, vanne kylläkin alumiinia
http://www.solifer.com/en/explore-solifer/caravans/zenit/zenit-630-2/

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View