Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot

Karmann Dexter Ford

<< < (2/7) > >>

88k5:
Näillä keleillä harva haluaa liikkua yhdellä ilman varapulloa, jos lämmitys on plkästää sen varassa. Joku vesiweba/eberi + vesi-ilma -kenno puhallin, ns. ohjaamolämmitin varalle, jos off-grid puskailua kylmäänaikaan tiedossa.

Kaasupullon kuljetuksesta mukana. Saa kuljettaa vaikka sisätiloissa, mutta se pitäisi kuljettaa aina pystyasennossa - mahtaako pedin alle mahtua? Ja onhan sen poissaanti täytenä heikommalle aika jumppa. Jos pariovia pakkasella auki pitää jumpan aikana, holodna saattaa vielä tulla. Mutta eipä taida peltikuoriaisissa olla 2x 11k kg tiloja kaasukaapissa olla. Siksi löpölämppärin varaan laskisin..

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 27.11.2021     kello on 11:48 ---Kaasupullon kuljetuksesta mukana. Saa kuljettaa vaikka sisätiloissa, mutta se pitäisi kuljettaa aina pystyasennossa

--- Lainaus päättyy ---
Tämä oli uusi tieto minulle...

Olen tätä asiaa foorumilla joskus pohtinut. Pykälistä olen ymmärtänyt, että ei saisi säilyttää kaasupulloa samassa tilassa, missä yövytään.
Itse olen kyllä joskus pitänyt 2Kg varapulloa sisätiloissa.

88k5:
https://my.aga.fi/usein-kysytyt-kysymykset/

--- Lainaus ---NESTEKAASUN KULJETTAMINEN

* MIKÄ ON OIKEA TAPA KULJETTAA KAASUPULLOJA?
Katkaise kaasun syöttö ja kiinnitä venttiilinsuojus.
Pidä venttiilinsuojus paikallaan koko kuljetuksen ajan.
Kuljeta kaasupullot aina pystyasennossa.
Varmista, että pullot pysyvät paikallaan ja etteivät ne pääse kaatumaan.


* SAANKO KULJETTAA NESTEKAASUPULLOA OMASSA AUTOSSANI?
Nestekaasupulloa saa kuljettaa autossa, jos se on pystyasennossa ja hyvin kiinnitettynä esimerkiksi kantohihnalla.
--- Lainaus päättyy ---

jukkaa:
Lähes kaikissa  tehdasvalmisteisiss a peltikuorisissa matkailuautuossa on kaasukaapissa kaksi 11kg:n pulloa.

Aakku:
Mitäs tämä sitten tarkoittaa...?

2.2 Nestekaasun säilytys
Ajoneuvossa saa säilyttää nestekaasua enintään 25 kg. Kaasupullo-
jen säilytystila on oltava asiallinen ja pullot kiinnitetty tukevasti.
- Kaasupullot tulee säilyttää korin sisätilasta erotetussa erillisessä
pullotilassa, joka on asuintiloihin nähden kaasutiivis. Pullotilasta
tulee olla tuuletus suoraan ulkoilmaan

Voi olla uudempiakin säädöksiä.
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Matkailuajoneuvojen%20nestekaasu-%20ja%20sahkolaitteiden%20vaatimuksista.pdf

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View