Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Pistokkeessa 12v

<< < (10/15) > >>

elwari:
2009 480:ssa valojohto menee vaatekomeroon, missä on akku ja 12V pääkytkin. Siitä jatkaa takavaloille. 13- napaisen kahdesta sähköstä toinen menee suoraan jääkaapille ja toinen menee akkukeskukseen, välissä ei ole diodia, eli akkujännite on pistokkeessa.

kimi:
Itse kyllä vaihtaisin autoon 13 napaisen ja en koskisi vaunun johtoihin. Vaunussa johdotus tehty 13 napaiselle ja vaikka auton pistokkeeseen vaihtaa ei välttämättä tarvitse koko johdotusta tehdä uusiksi, ainoastaan ne 7 käytössä olevat. Kun jos vetoauto joskus vaihtuu ja siinä mahdollisesti on 13 napainen kaikki on valmista ja toisaalta jos vaunu menee myyntiin siinä on johdotukset ok eikä uuden omistajan tarvitse pähkäillä virityksiä

Ossi66:
Minäkin hieman jankutan.
Vaunussa on selkeästi joku entinen omistaja tehnyt omia virityksiä eli akulle menevä johto on vaihdettu jommassakummassa päässä kaapelia 2. nastaan. 
siksi olisi tärkeää selvittää nyt kytkentä ja laittaa kaikki oikeille paikoilleen, niin ei tule vaaraa oikosuluista jatkossa itellä tai seuraavalla omistajalla.

Ja miksi se sumuvalo pitäisi kytkeä paikalleen vaikket sitä itse tarvii...
Vaunu on 2006 - sen pitää toimia katsastuksessa.  Peruutusvalolle voi todeta ettei sitä tule autosta, niin ei tarvii toimia tuon ikäisissä.

kimi:
^Adapteri tekee tuon. Kevytperäkärrystä piti poistaa sumuvalo, ettei koko ajan pala kun kytken asauton 13 napaiseen adapterilla. Ja se 13 napainen liitos on paljon luotettavampi kuin 7 napainen. Rakenteen takia aukeaa aina suoraan ilman vääntöjä nastoille.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 28.09.2021     kello on 10:55 ---^Adapteri tekee tuon. Kevytperäkärrystä piti poistaa sumuvalo, ettei koko ajan pala kun kytken asauton 13 napaiseen adapterilla. Ja se 13 napainen liitos on paljon luotettavampi kuin 7 napainen. Rakenteen takia aukeaa aina suoraan ilman vääntöjä nastoille.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on 13.napainen kaikissa, mutta lainahommien takia on sekä 13-7 että 7-13 adapterit.  adaptereissa ei mene mikään ristiin, vaan 2-2 on liitos.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View