Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akku tullut määrän päähän
megaman:
Banner Uni Bull on startti-akku.
elwari:
Kaksi vanhaa ehjää akkua voi hyvin laittaa rinnan, eihän siinä mitään menetä, jos vaikka toinen söisikin toisen. Jos uusia ostaa, niin ehkä silloin kannattaa molemmat vaihtaa kerralla.
Ja mun mielestä sen voi ihan asennuspaikan ja asennuksen käytännöllisyyden mukaan mitettiä, että haluaako laittaa yhden ison vai kaksi pienempää. Yksi iso saattaa olla halvempi ehkä.
Yrjö:
Minun mielestä, vaikka ostaa uudet akut, rinnan kytketyksi. On ne silloin tällöin, ainakin pari kertaa vuodessa, irroitettava kengät irti yöksi--viikoiksi, mitattava säilyykö jännie? Akkujen ikä kun vaihtelee alle takuuajasta---- n. 10 v..
Itse olen pikku C-tekillä ladannut , yhteensä 140-160 A. akkuja, tosin ne yleensä kotiin tullessa ooppeli on ladannut melko täyteen.
4ntti:
--- Lainaus käyttäjältä: svc - 10.08.2021 kello on 22:35 ---Jos akkuja on kytkettynä rinnan, niin silloinkin kannattaa laturi ja kuorma kytkeä niin että plus ja miinus tulevat eri akkujen napoihin. Tämä auttaa tasaamaan akkujen latausta ja purkamista. Olennaista varsinkin silloin, jos akkuja on useampi.
Akkujen keston kannalta on olennaista, että akut ovat samanlaisia. Erikokoiset akut eivät vaan kestä kovin pitkään.
--- Lainaus päättyy ---
Mitä tarkoitat? Yhteenhän ne plussat ja miinukset kuitenkin laitetaan paksulla johdolla rinnan kytkennässä.
Karabiilisti:
meinas kait sitä että A1+ kytketään laturin + ja A2 - kytketään laturin - ja A1 + ja A2+ on kytketty yhteen sekä A1 - ja A2 -
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta