Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Burstnerin vesivahinko
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: armas ujomieli - 13.08.2021 kello on 18:06 ---Itse en ainakaan mittauksiin luota
--- Lainaus päättyy ---
Samoissa ajatuksissa.
En edes omaa autoa ostaessa miettinyt kosteusmittauksen teettämistä, kun niin paljon on nähnyt ja kuullut "kuiviksi todettujen" autojen ja vaunujen mätävioista. Ei pysty paljon arvoa antamaan.
Dimexi78:
Moi,
Eikö tosiaan ollut mitään outoja hajuja tai epäilyksiä oston hetkellä jos laitos on noin laho?
Luulisi hieman jo sisälle märälle koiralle haisevan jos on lahoa puuta auto täysi? Omassa kulkineessa jota nyt korjailen oli selkeä haju joka kertoi märän sijainnin. Muualta ei ole hajuja löytynyt eikä pehmeää kohtaa. Toki pitää jo vanhasta vehkeestä saumoja uusia, mutta luulisi noiden alkavan haista jos ne märäksi menee.
Burstneri:
--- Lainaus käyttäjältä: Dimexi78 - 13.08.2021 kello on 23:46 ---Moi,
Eikö tosiaan ollut mitään outoja hajuja tai epäilyksiä oston hetkellä jos laitos on noin laho?
Luulisi hieman jo sisälle märälle koiralle haisevan jos on lahoa puuta auto täysi? Omassa kulkineessa jota nyt korjailen oli selkeä haju joka kertoi märän sijainnin. Muualta ei ole hajuja löytynyt eikä pehmeää kohtaa. Toki pitää jo vanhasta vehkeestä saumoja uusia, mutta luulisi noiden alkavan haista jos ne märäksi menee.
--- Lainaus päättyy ---
Ei kyllä mitään hajuja huomattu, nyt mielestäni vähän haisee. En tiedä onko auto täysi lahoa. Noissa mainitsemissani kohdissa on. Pari kaveria/sukulaista sitä myös lainasi kesän aikana ja ei nekään mitään hajuja huomanneet.
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: Burstneri - 14.08.2021 kello on 08:09 ---Ei kyllä mitään hajuja huomattu, nyt mielestäni vähän haisee. En tiedä onko auto täysi lahoa. Noissa mainitsemissani kohdissa on. Pari kaveria/sukulaista sitä myös lainasi kesän aikana ja ei nekään mitään hajuja huomanneet.
--- Lainaus päättyy ---
Näin se on, ei haise. Ulkoseinien sisäpinnan muovi estää hajun pääsyn sisätiloihin. Toistaiseksi ainut menetelmä valvoa rakenteiden kuntoa on kosteusmittaus. Itse olen aika ison korjauksen joutunut tekemään 6vuoden ikäiseen vaunuun.
Opetteilin mittaamaan itse. On kaksi kosteusmittaria, kuulapäinen jolla voi mitata jättämättä pintaan jälkeä ja toinen mittari on piikkimittari jolla varmistan jos kuulapäämittari näyttää kohonnutta arvoa. 5min homma kun mittaa kattoluukut ja ikkunat, vapaat seinät ja lattian. Perusteellisempi mittaus on työläs, tunti menee kun pitää purkaa sisäkalusteita. En pidä kirjanpitoa. Käytän menetelmää jossa niihin kohtiin jossa lievä kohouma, kiinnitän valkoisen sähköteippi tarran johon merkitsen mitatun arvon. Jos mittausarvo ei kohoa vuosien varrella, arvon kohoamisen selittää jokin muu rakenteellinen seikka kuin kosteus.
Burstneri:
Auto kuivatettu ennen myyntiä ja kuiva kesä? Ongelmat alkoivat paljastumaan vasta kun rupesi tulemaan enemmän sateita. Tein liikkeeseen reklamaation asiasta ja odottelen vastausta. Tarvittaessa vien asian kyllä niin pitkälle kuin mahdollista. Mielestäni me teimme kuitenkin kaiken oikein; ostimme auton tunnetusta liikkeestä, käytimme kuntotarkastuksessa ja kosteusmittauksessa . Näin jälkeenpäin ajatellen tietenkin olisi pitänyt ottaa joku asiantuntija mukaan ja tutkia auton pohjat ja katot ns. itse jne. Tyhmänä luulimme, että ammattilaisiin voi luottaa. Jos liike ei tätä korvaa niin alkaa olla jo iltalehti tjs. ainesta tässä jutussa. Vähän vastaava juttu, tosin etäkaupassa;
https://www.is.fi/autot/art-2000006566038.html
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta