Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Kun polttoainevalo syttyy

<< < (5/8) > >>

Duster:

--- Lainaus käyttäjältä: Duster - 21.09.2011     kello on 15:55 ---Kaippa toi meitin ryskyllä pääsis jotta vähä vaille 100 km, mutta kun on tapana tankata viimeisellä neljänneksellä enne valon syttymistä (Lapissa tankkaan jo ½-tankin kohdalla)

--- Lainaus päättyy ---

Käyttöohjekirjan mukaan tankkiin mahtuu 75 l, mikä kait pitänee paikkansa oon saanu mahtumaan 85 l

wonderer:
Ducato -06 2.0 JTD ja sillä olen ajanut yli  60 kilsaa valon syttymisen jälkeen eikä löpö ole vielä loppunut.

Pker:
Vahna ketju mut pitää lisätä tänne että viime torstaina ajettiin pikkupakkasessa (pefletti 2.8 jtd alkovi -02) pimeällä oulusta kuusamoon ja lähtiessä tankki puolillaan, viimeisen bensa-aseman jälkeen(taivalkoski) oli mittarissa vielä neljäsosa jäljellä ja pitäis sillä päästä kuusamoon helposti, kuinka ollakkaan ajoimme kohta 70-75kmh tirruuttavan yariksen perässä ja polttoaine alkoi vähetä kummaa vauhtia, nelonen oli vähän liian pieni ja 5 liian iso, mutta nelosella mentiin. Mittari alkoi näyttää tyhjää ja valo syttyi n 40km ennen seuraavaa asemaa. Ja kuusamon päässä vielä ne kivat nousut... Oli muuten pitkiltä tuntuvat kilometrit. Tuli kerrattua kaikki löpön säästö neuvot.
Kuusamon abc lle päästyäni tankkasin vajaa 68litraa, paljonkohan tässä ducatossa DtE on?

smy:
Olen myös jännännyt Kajaani-Kuusamo välillä joskus dieselin riittävyyttä. Muistelisin että tankkiin meni jotakuin 73l kun 75l tankki.
Tuo mittari on melkoisen epätarkka. Tuo Kajaani-Kuusamo väli on aika kiva ajella polttoainetaloudell isesti mäkien avulla  Merkkivalo alkoi vilkkumaan n. 70-80km ennen Kuusamoa.
Tuon jännäyksen jälkeen mulla on ollut 5l varahinkki aina tallissa mukana. Muutaman kerran olen sen käyttänyt ennakkoon kun hitusilla olen ollut. Kerran Tukholmassa laivaan ajettaessa kun tuli eksyttyä satamaan tullessa ja kerran Sodankylän pohjoispuolella kun olisi mennyt niin tarkalle Sodankylään pääsy.
Ikinä ei ole loppunut. En tiiä edes osaako tuo idtd ilmata itse itseään.....

tsahkali:
Voortissa valo syttyy, kun kone näyttää 80km olevan jäljellä.
Kyllä sillä sen on päässyt.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View