Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Toimiiko näin ?
mike:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 27.05.2021 kello on 11:40 ---Minäkin aloin tätä oikein miettimään...
Miten inverterin voi kytkeä suoraan verkkovirran piiriin? Invertterissähän on vain lähtö Schukolla. Siitä jos syöttää töpselijohdolla verkkoon, niin eikös se johda takaisin päin silloin, kun verkkovirtajohto kytketään seinään?
Mulla on vain yksi pistorasia verkkovirralle ja liitäntä laturille. Mikäli syöttäisin invertterin virtaa ilman mitää releohjausta suoraan verkkovirtapistoras iaan, niin se alkaisi samalla ladata akkua, eli kierrättäisin virtaa.
Itse tein oman piirin pistorasioineen invertterille. Väliin tuli vielä "viiverele", joka hidastaa kytkeytymistä 1-2 sekuntia. Verkkovirta jäi ennalleen syöttämään virtaa omalle pistorasialleen ja kahdelle verkkolaturille.
--- Lainaus päättyy ---
Onkos sulla kaks verkkoliitäntää vaunun kyljessä? Ei kai sitä invertteriä muualle kytketä? Varsinkin jos vaikka metsäkoneesta otetaan virtaa.
Kiinteät asennukset tietty erikseen sillon painitaan jo ihan eri sarjassa.
Eikös aloittaja mahdollisesti tarkoittanut tätä?
huopakatto:
Äkkisellään luulisi etttä laturissa on pistoke, sulake, haukileukaa tai ihan on/off kytkin millä sen saa pois ja sähkösyötöllä pelkät pistorasiat sähköistettyä, jos ei niin ehkä kannattaa tosiaan antaa olla.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 27.05.2021 kello on 11:40 ---Minäkin aloin tätä oikein miettimään...
Miten inverterin voi kytkeä suoraan verkkovirran piiriin? Invertterissähän on vain lähtö Schukolla. Siitä jos syöttää töpselijohdolla verkkoon, niin eikös se johda takaisin päin silloin, kun verkkovirtajohto kytketään seinään?
--- Lainaus päättyy ---
Tuon takia tarvitaan tuommoinen edellisellä sivulla oleva eroitusrele, joka eroittaa nämä kaksi toisistaan.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 27.05.2021 kello on 12:14 ---Tuon takia tarvitaan tuommoinen edellisellä sivulla oleva eroitusrele, joka eroittaa nämä kaksi toisistaan.
--- Lainaus päättyy ---
Näin minäkin sen ymmärtäisin...
Ihmetytti vain, kun alkuun kysyttiin onnistumista ilman releitä. Tätä minusta jokunen puolsikin.
Toisaalta ei ole mun ongelmani.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta