Tekniikkakeskustelut > Projektit
Matkaaja 8000 -89 projekti
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 29.07.2021 kello on 10:57 ---Kuumahan työnnetään putkella ulos ja jäähdytettävä ilma otetaan sisältä....
Mikä laite tekee toisin?
--- Lainaus päättyy ---
Eikös kiinteässä ulkoyksikkö elä omaa elämää ja sisäyksikkö omaa. Eli vain normi ilmankierto (minimaalinen) joka lämmittää koppia ulkoilmalla, siirrettävässä pukataan monta kuutiota tunnissa putkella ulos ja ottaa tilalle ulkoa lämmintäilmaa saman verran ts ei tule tyhjiötä sisälle. Ainakin mulla kotona kiinteä jäähdyttää sisäilmaa ja iv-kone pukkaa ulkoa kuumaa sisälle rajallisesti.
svc:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 29.07.2021 kello on 10:57 ---Kuumahan työnnetään putkella ulos ja jäähdytettävä ilma otetaan sisältä....
Mikä laite tekee toisin?
--- Lainaus päättyy ---
Nuo siirrettävät laitteet ottavat myös sen jäähdyttävän ilman sisältä, jolloin sen tilalle tulee lämmintä ilmaa ulkoa.
Siis tuo numeron 7 osoittama kuuma poistoilma pitää korvata tuloilmalla ulkoa.
svc:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 29.07.2021 kello on 11:37 ---Ainakin mulla kotona kiinteä jäähdyttää sisäilmaa ja iv-kone pukkaa ulkoa kuumaa sisälle rajallisesti.
--- Lainaus päättyy ---
Minulla kotona iv-kone osaa tunnistaa tilanteen, jossa poistuva ilma on viileämpää, kuin ulkoa tuleva, jolloin se osaa käynnistää lämmön talteenoton roottorin. Käytännössä siis kesäaikana kylmän talteenotto.
jamseil:
Ensimmäinen kahden viikon reissu takana vaunulla. Matkaa kertyi reilut tuhat kilometriä.
Karkea reitti oli JKL-Kokkola-Kalajoki-Oulu-Manamansalo-Vuokatti-Kuopio-Konnevesi-JKL.
Kokonaisuutena top 3 leiripaikat oli kaupallisista:
1. Kattivankkuri
2. Nallikari
3. Kalajoki
Ei suurempia murheita vaunussa tai autossa, vaikka molemmat on jo museo vehkeitä. ;D
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 29.07.2021 kello on 11:37 --- siirrettävässä pukataan monta kuutiota tunnissa putkella ulos ja ottaa tilalle ulkoa lämmintäilmaa saman verran ts ei tule tyhjiötä sisälle.
--- Lainaus päättyy ---
No, jos ajatellaan, että huushollissa ei ole minkäänlaista ilmanvaihtoa...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta