rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitä lähti mukaan Caravan messuilta ?  (Luettu 5327 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.06.2019 kello on 10:58
Vs: Mitä lähti mukaan Caravan messuilta ?
« Vastaus #30 : 2.10.2011 kello on 22:31 »
Kuluihan se sunnuntai päivä. Tämmöisellee huonojalkaiselle autojen asunto-osan askelmien suunnittelijat olivat koulussa olleet pois ergonomian tunnilta jossa kerrottiin askejaosta. Kunnon korkeat vaatekaapit puuttuivat lähes kaikista.

Muutama pesualtaan kansi oli valmistettu leikkuualustaksi sopivasta muovista. Mutta - muruura puuttui aika monesta.

Sitten yritin kysellä 5-6 hengelle rekisteröityjen autojen kantavuudesta. Pitääkö tosiaan ns. omapaino sisällään täysinäiset vesi yms säiliöt ja matkustajat. Enpä muuten ymmärrä yhtälöä 3100kg oma paino ja 5 henkeä matkatavaroineen = 3500 kg.

Nostettavat sängyt lienevät hyvä oivallus. Päästään näistä kamalista alkoviautoista. Auton korkeuskaan ei nouse kohtuuttomasti. Paino kylläkin taas kasvaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:04
« Vastaus #31 : 2.10.2011 kello on 23:29 »
Vaatekaappi politiikka pisti meitä silmään  - kun nykyisessä korkeita on kaksi. Aika monessa voisin sen "leskenpenkin" tilalla olla edes yksi.
Mutta kuka mitäkin tarvii; karderoopia vai istuinalaa  ;D

Moni asia on tarpeista kiinni. Esim. tuo hlömäärä lapsiperheelle, jos ei istujat mitään "tonnikeijuja" ole, mutta vyöt pitäisi löytyä. 400-500kg kantavuudella pärjää hyvin..

Jos nostosängyllä viittaat ½-integ.autohin, niin kaukana on ideologia alkovi tai täysinteg. auton yläsängystä ja samanaikaisesi käytettävästä dinetestä. Kaiken lisäksi auton korkeus "patin" kanssa sama - kauempaa edestäpäin ei edes erota onko alkoviauto vai puolikas.

Minut yllätti uuden Fiiun ohjaamo näin pitkäjalkaisena; sääret kiinni kojelaudan avattavassa muhkuralokerossa (kuskin puoli, mittarison alapuolle). Onko tuo joku lisuke vai oliko Adrian täsyintikan penkki vain korkea, alemmaskaan ei mennyt?
Siten oli intikoissa tuo erillis-wc ja -suihku "viritykset"; wc ylellisen iso ja suihku kaarevalla ylhäätä ja alhaalta auki olevalla plexisermillä - kaikki kosteus makkariin, ja osa vesistäkin. Kaikkissa ei edes kattoluukkua ao. kohdalla. Ääripäänä ahds wc/suihku, jolloin pesee samalla pytyn ja kaataa altaan sisällön lattialle.

Mutta oli hyvin onnistuneita L-keittiöitäkin tarjolla. Jos muru-uraa olisin vaille, saan yläjyrsimelläni tehtyä. Suurin ongelma on valita kaikki nuo haluamansa sänky, vaatekaappi, L-keittiö.wc, suihku, takatalli, jne. samaan 7m ja 3.5tn autoon. Kompromisseihin on tyytyminen  :-[

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
« Vastaus #32 : 3.10.2011 kello on 08:00 »
Minut yllätti uuden Fiiun ohjaamo näin pitkäjalkaisena; sääret kiinni kojelaudan avattavassa muhkuralokerossa (kuskin puoli, mittarison alapuolle). Onko tuo joku lisuke vai oliko Adrian täsyintikan penkki vain korkea, alemmaskaan ei mennyt?

Mäkin olen pitkä (2 metrinen) ja vaikka kävin monta ohjaamoa istumassa, en havainnut polviongelmaa :o Ehkä mulla on sitten lyhyet jalat :D En tosin ollut niinkään kiinnostunut as-autoista, mutta mietin että olisiko tuosta ducatosta hyväksi seuraavaksi vetoautoksi ;)

• Vieras
  • Vs: Mitä lähti mukaan Caravan messuilta ?
    « Vastaus #33 : 3.10.2011 kello on 08:23 »
    Minä taasen olin yllättynyt 88k5:den kommentista kun olen ollut siinä uskossa tähän asti että Fiatin ohjaamo on tilavin pitkälle kuskille ja Ford on se ongelmallinen, varsinkin jos istuin on kääntyvää mallia.

No, oli miten oli, itse en alle 170 senttisenä tiedä totuutta, ei ole ollut ongelmia minkään auton kanssa. ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #34 : 3.10.2011 kello on 09:51 »
    Ei lähtenyt Transiitti mukaan messuilta, mutta 186 senttisenä saan  nippanappa koivet mukavasti asettumaan ja ennenkaikkea näen ulos ongelmitta. Paljoa pitempi ei saisi olla, niin jo tuntuisi pöytä selässä ja jäisi kaukaisemmat liikennetilanteet katon taakse piiloon.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:04
    « Vastaus #35 : 3.10.2011 kello on 10:18 »
    Ehkä tuo Adrain kääntyvä kuskin penkki sekotti pakkaa  8) Siitä ei saanu riittävästi per*että alas (ja etureunaa vastaavasti ylös).

Pitkänä tarvitsen nimenomaan perälaskua, jotta pää ei pilvissä, eikä mitään orankiotetta rattiin. Joutuu siis koukistamaan jalkoja  8)
    Fordissa hyvin tilaa jaloille vaikka polvet liki kojelaudassa - ei onnistunut samallalailla Fiiussa (ehkä seurava auto?). Siksi kysyin..  :-X vai oliko uudessa integroidussa Sonicissa lattia jotenki ylempänä kun kojelaudan alap. tila oudon ahtaanoloinen  ::)

Fordissa ainoa ahdas paikka ohjaamossa on päästä koipineen rattipylvään ohi, vaikka penkki takana. Ratin asento siinä mulle ihan hyvä vaikka ei säätöä - Fiiun säädöstäkään ei ollut iloa kun on niin lyhyt nosto, eikä tilttiä lainkaan..