Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Kloonaus vai varmuuskopio

<< < (2/5) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 18.03.2021     kello on 21:04 ---Ulkoisia levyjä ja Buffalo HDD lienee usb 2 tekniikkaa, joten ei se mikään vauhtihirmu voi ollakkaan.

--- Lainaus päättyy ---
Aa.. no sitten ei väliä käyttääkö HDD vai SSD levyjä, kummakin yhtä hitaita (USB2 kun on pullonkaula).

99:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 18.03.2021     kello on 21:12 ---
Kone on siis pöytäkone jossa käyttis ja ohjelmat on 1T SSD ja tiedostot 1T HDD levyllä ja kopiot toisella 1T HDD levyllä lisäksi on vielä entisen käyttikseen 256M SSD levy

--- Lainaus päättyy ---

Miksi et käytä RAID1 tuossa?

K.E.V:
Itsellä verkkolevy jossa 2 kowoa raidina (alempi). Kaikki menee sinne ja sitten on vielä yksi verkkolevy (ylempi) joka kopsaa mun ja vaimon kännykän kuvat sisäänsä.


99:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 18.03.2021     kello on 21:24 ---Itsellä verkkolevy jossa 2 kowoa raidina (alempi). Kaikki menee sinne ja sitten on vielä yksi verkkolevy (ylempi) joka kopsaa mun ja vaimon kännykän kuvat sisäänsä.

--- Lainaus päättyy ---

Itsellä on omapilvipalvelu (omapilvi.eu, tilaa 2 teraa) jonne menee kännykän kuvat ja muut halutut, ja sitä kautta tiedostot kopioituu läppäreille jne.. Lisäksi kotona on Synologyn NAS kaikille tiedostoille.

mjh48:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 18.03.2021     kello on 21:16 ---Miksi et käytä RAID1 tuossa?

--- Lainaus päättyy ---
Tuo kone on kasvanut pikkuhiljaa ja olen hyödyntänyt vanhat levyt ja en ole syventynyt tuohon raid systeemiin
Alkujaan toinen hdd levy oli käyttislevy ja ainoa levy, siihen rinnalle hommasin myöhemmin toisen hdd levyn omia tiedostoja varten sitten kloonasin käyttiksen pienelle ssd levylle jonka kloonasin sitten edelleen isommalle ssd levylle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View