rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Italiaan 16.5 - 24.6.2012  (Luettu 61867 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #75 : 5.05.2012 kello on 20:18 »
    Menin tuonne Hymerin museon sivuille innostuneena nähdä vanhoja matkailuautoja, lähes samantien suljin sivun kun huomasin ettei siellä ollut etusivulla mahdollisuutta vaihtaa kieltä englanniksi, ilmeisesti nuo sakemannit ovat tuossa asiassa kuin ranskalaiset konsanaan ?

    Ei minusta taida olla euroopan matkaajaksi varsinkaan Saksaan kun ei ne halunne ymmärtää minun sössöenglantia ja minä en halua ymmärtää heidän kieltään.  ;D

    Ollaan me suomalaiset vissiin aika hienovaraista porukkaa kun annetaan venäläisille asioida jopa marketeissa heidän omalla kotikielellään, money talks. :-\

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:30
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #76 : 5.05.2012 kello on 20:45 »

    "Ei minusta taida olla euroopan matkaajaksi varsinkaan Saksaan kun ei ne halunne ymmärtää minun sössöenglantia ja minä en halua ymmärtää heidän kieltään.  ;D"

    Hyvin toimii Saksassa tankero-englanti, täällä Hollannin puolella vielä paremmin. Ihan välillä erehtyy itekin luulemaan että osataanhan tässä. Usein mun mielestäni natiivien kieltä on vaikeampi ymmärtää kun puhuvat murretta ja käyttävät sanontoja ja monimutkaisempia ilmaisuja kuin me kirjasta opetelleet. Ei kun reissuun vaan, kyllä kielen puolesta pärjää jos ei nyt kamalan hankalia juttuja joudu hoitamaan.


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:06
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #77 : 5.05.2012 kello on 21:40 »
    Kyllä saksassa matkaillessa jotain ymmärtää saksankielestäkin jos on lukenut ruotsia ja englantia koulussa. Ymmärtäähän nuo jo englantiakin paremmin kuin vuosia sitten.
    Matkailu avartaa ja parhaiten muistaa ne tapaukset joissa jokin meni positiivisesti jollain tavalla pieleen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #78 : 5.05.2012 kello on 21:46 »
    Ihaan pitää sitten pysyä Suomessa (jos siltä tuntuu), mutta todettava sama asia; sillä varauksella, että on perin harvinaista pelkkä saksankielisyys turistikohteiden nettisivuilla ja itse kohteissakin. Sakemanni ei yleensä toimi kuten ranskalainen kielensä kanssa, ja siinä välissä ovat vielä espanjalaiset ja italiaanotkin. Mua tuo ei haittaa, saksan ymmärrys on kohtuullista, etenkin alan_sanaston, ja puhuminenkin jonkinlaista.

    Vaan pitäähän se "oman merkin" museo ja ehkä tehdaskin käydä katsomassa, ainakin Hymerin suurin jälleenmyyntiliike. Isoja tarpeita ei ole, mutta aina sitä jonkun pienemmän keksii.

  • Vieras
  • Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #79 : 5.05.2012 kello on 22:54 »
    Jos se kerta on noin noiden saksalaisten kanssa niin mielestäni tuo Hymerin museon nettisivun saksankielisyys on melko outoa kun kyseessä on kuitenkin eurooppalaisen näkökulmasta lähes synonyymi sanalle matkailuauto, noinhan se Caravan lehdessäkin jo mainittiin.

    Suomen kielen puutteen ymmärrän lähes joka kohdassa mutta on se vaan oman kielen näkeminen ulkomailla jo sellaista jonka jokainen matkaaja huomioi ja jopa ehkä niin että tuntee olonsa tervetulleeksi ja jos ei ole edes englannin kielellä niin jotenkin näen sen eräänlaisena välinpitämättömyyte nä asiakasta kohtaan, tässä tapauksessa lukijaa kohtaan.

    Tulee mieleen se Vaasa-Uumaja lautta mihin kysyin ekaksi hintaa suomeksi niin pyytivät samantien viestiä ruotsiksi tai englanniksi, on siinä lauttayhtiö Suomessa kun ei edes voida palvella omalla kotimaan kielellä, no, olipa mielestäni sen verran kohtuuton hinta neljän tunnin risteilystä että jätin sen väliin ja tuo kieli on toinen merkittävä syy omalla kohdallani, pitäköön lippunsa.

    Ehkä sitä voisi olla avarakatseisempi jos olisi innokkaampi ulkomaanmatkaaja mutta muutama mielenkiintoinen maa saa jäädä puolestani ilman minun rahoja milloin poliittisten milloin muiden seikkojen takia....esim. reitti Eurooppaan olisi mielenkiintoinen myös Via Balticaa pitkin mutta en tule ajamaan sitä kautta ikinä, ja tuo Kreikka, ennen olin innokas Kreikassa matkaaja mutta sinnekkään ei enää kiinnosta mennä.

    Kyllä tämä harrastus vaatisi tosin hiukan enempi avarakatseisuutta, myönnetään.  :-\

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 7.04.2017 kello on 21:22
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #80 : 5.05.2012 kello on 23:09 »

    Ei minusta taida olla euroopan matkaajaksi varsinkaan Saksaan kun ei ne halunne ymmärtää minun sössöenglantia ja minä en halua ymmärtää heidän kieltään.  ;D

    ihaa: Jos tämä on sinun asenne,niin älä mene ulkomaille koskaan :D Sinne mennään avoimin mielin ja maassa maan tavalla asenteella. Eli ei me voida vaatia että he ymmärtää meidän sössöenglantia mutta meidän pitää yrittää ymmärtää heidän kieltä,koska olemme heidän vieraana. Itse olen "pörrännyt" ympäri palloa (en tosin karavaani hommissa vaan lentokoneella muiden patjoilla maaten ;D) ja aina olen pärjännyt kielimuurista huolimatta juuri sillä asenteella,että maassa maan tavalla ja heidän tapoja ja kulttuuria kunnioittaen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #81 : 5.05.2012 kello on 23:23 »
    Juu, kyllä kannattaa mieltää, että ulkomailla on kylässä - vaikka oma tyyny olisikin mukana  Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #82 : 5.05.2012 kello on 23:42 »
    Uskallustahan tämä touhu jonkin verran vaatii, mutta alun jälkeen kaikki menee kuin itsekseen. Tämä on se perusasia, ei kieli tai muut eroavaisuudet kotikylän kulttuuriin.

    Huonolla englannilla pärjää kyllä, mutta toki kielitaidosta on (tai munkin kohdalla enemmänkin: olisi) selkeä lisähyöty.

    -----------------------------------------------------------------

    Juu, Hymer -museo on lähellä Bodenseeta, jonka rannalla Friedrichshafenissa on kuulemma Zeppelin -museo ja saattaa olla aika kivaa aluetta muutenkin. Kiertäisi rapakon ympäri. Reinin putouksetkaan ei kaukana.

    Näitä ennen käyn Bambergissa juomassa savuolutta ja Nürnbergissä tutustumassa hieman ikävämpään 1900-luvun jaksoon. Alkumatkalle kun keksisi entisestä Derkkulasta jotain mielenkiintoista.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #83 : 5.05.2012 kello on 23:48 »
    Aina pärjää  :D vaikei yhteistä kieltä olekkaan. Kiinassa kun olin töissä niin oli lauma kiinalaisia joita opetin ja opastin eikä ollut yhteistä kieltä ja hyvin pärjättiin. yhdestä tuli niin hyvä frendi jotta vieläkin ollaan yhteydessä txt viestien välityksellä tankero englanilla.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 7.04.2017 kello on 21:22
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #84 : 6.05.2012 kello on 00:10 »
    Aina pärjää  :D vaikei yhteistä kieltä olekkaan.

    juuri näin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:58
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #85 : 6.05.2012 kello on 07:11 »
    Tulipa Italiassa leirintäalueella saksalainen mies juttusille, ja ihan selevällä suomen kielellä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #86 : 6.05.2012 kello on 07:51 »
    Voisihan sitä kulkimella jossakin ulkomaillakin käydä. Pitäisi olla paljon aikaa, eikä tuoreempi autokaan haitaksi olisi. Meikälänen ei lomalla tykkää siirtymätaipaleista, lomailusta kylläkin. Viroa koluamaan joku kesä olisi tarkoitus kuitenkin mennä pariksi viikoksi. Nytkäyttäisi kuljinta hieman eri paikkoihin ja naatiskelisi. Tutustuisi immeisiin ja nähtävyyksiin aivan rauhassa, kuin lomailla konsanaan. Muuta Itäeurooppaa katsellaan siten että, siirtymätaipaleet menee sutjakkaasti lentämällä. Kolme neljä yön seutua riittää. Halpa majoitus, ruoka, juoma ja paikalliset kulkuvälineet.   :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #87 : 6.05.2012 kello on 09:40 »
    Ei se Keski-Eurooppaan lähtö ole välineen iästä kiinni, kun omistaja varmaankin tuntee sen kuin omat taskunsa, jos jotain vikaa tulee.

    Siirtymätaipaleen välttää ajamalla Helsingissä laivaan ja vököstelemällä yhden illan ja päivän siellä, voi olla ihan lomalla. Illalla ottaa kohtuuhintaista kaljoo. Ei ole Saksassa enää siirtymätaivalta, jos ei halua.

    Minusta tuo siirtymätaipaleesta tykkäämättömyys on ihan samaa settiä kuin mukamas kielitaidon puute.

    Jaahas, kaasujalkaa tässä jo kutittaakin, lähtisi autoon tuunailemaan vielä muutaman jutun. Vänkärille "kuramaton" ja sellaista.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
    • Epsoo
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #88 : 6.05.2012 kello on 09:56 »
    Menin tuonne Hymerin museon sivuille innostuneena nähdä vanhoja matkailuautoja, lähes samantien suljin sivun kun huomasin ettei siellä ollut etusivulla mahdollisuutta vaihtaa kieltä englanniksi,

    Auttaisiko tämä hieman?

    http://dy.fi/alr

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:29
    • Autossa on pyörät
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #89 : 6.05.2012 kello on 12:23 »
    Siinä Schaffhausenissa Rheinin putouksien vieressä on kiva Camping , kivoja kellokauppoja joissa voi kuolata. mm IWC :t tehdään siellä .
    Sitten siitä lähtee suora tie Zurichin ohitse. Ajelee siitä vaikka Luzerniin taikka Como-järvelle. Me tullaan sinnepäin perässä , viikkoa myöhemmin. Mutta menemme vähän muuallekin  ;)
    « Viimeksi muokattu: 6.05.2012 kello on 12:29 »