Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Oulaa 16 Feb 2021
  • Eli jo vuonna -17 näkyy olevan tuota tekniikkaa Sitikassa.
    Joko on kokemuksia forumilaisilla auton ja moottoritekniikan toiminnasta ?
    Onko kone niin taloudellinen kuin sen sanotaan olevan esim 2,3hdi:hin verrattuna?
    Jakohihnan vaihtoväli 120 tkm /10 vuotta ainakin on tervetullut uudistus tähän hihnaripuliin Fiateissa.
    Tuollasen jos laittasi kiskomaan Kabea :-\
  • #2 kirjoittanut Aakku 16 Feb 2021
  • Eli jo vuonna -17 näkyy olevan tuota tekniikkaa Sitikassa.
    Joko on kokemuksia forumilaisilla auton ja moottoritekniikan toiminnasta ?
    Onko kone niin taloudellinen kuin sen sanotaan olevan esim 2,3hdi:hin verrattuna?
    Jakohihnan vaihtoväli 120 tkm /10 vuotta ainakin on tervetullut uudistus tähän hihnaripuliin Fiateissa.
    Tuollasen jos laittasi kiskomaan Kabea :-\
    Katsoin uteliaisuuttani Citroen Servicestä tuon auton valmistenumerolla.. .

    Jakohihnan ja vesipumpun vaihtoväli 5- vuotta / 150 tuhatta km. Vaativissa oloissa 5- vuotta /140 tuhatta km.
    Tässähän on sitten jo ne mahdolliset urea murheet.
  • #3 kirjoittanut Karrppa 20 Feb 2021
  • Onkos tästä blueHdi motista kokemuksia? Boxerin 130 heppanen kait muuten lähes sama? Uskaltaako ureavehkeistä ostaa ulkokäyttöön...
  • #4 kirjoittanut Kosmic 20 Feb 2021
  • Suvussa on kyseisen laitteen merkkihuolto ja sivusta puheita kuunnelleena voin sanoa että noissa kusivehkeissä on suuria ongelmia kaikilla merkeillä.
  • #5 kirjoittanut Oulaa 20 Feb 2021
  • Niinhän kossina kustiin mopon tankkiin kun tehtiin kiusaa jollekki  ^-^
  • #6 kirjoittanut "Masi" 20 Feb 2021
  • Eniten tuntuu olevan niin, että ne jotka on kuulleet olevan AD blue varusteisia autoja olevan tietävät parhaiten kuinka ne on aina hajalla.
    No itse olen mokoma  henkilökohtaisesti omistanut ja firman kautta ollut usean kanssa tekemisissä, niin olen yhden ylimääräisen vaivan niissä huomannut. Niihin pitää tankata AD bluuta silloin tällöin toisin kuin sen kummin kaiman pojan apen siskon tytären kummin autoon joka on kuullut olevan autoja jotka käyttävät AD blue nestettä ;)
  • #7 kirjoittanut tsahkali 21 Feb 2021
  • Eniten tuntuu olevan niin, että ne jotka on kuulleet olevan AD blue varusteisia autoja olevan tietävät parhaiten kuinka ne on aina hajalla.
    No itse olen mokoma  henkilökohtaisesti omistanut ja firman kautta ollut usean kanssa tekemisissä, niin olen yhden ylimääräisen vaivan niissä huomannut. Niihin pitää tankata AD bluuta silloin tällöin toisin kuin sen kummin kaiman pojan apen siskon tytären kummin autoon joka on kuullut olevan autoja jotka käyttävät AD blue nestettä ;)

    Hyvä on huudella sieltä kesäkelistä.
  • #8 kirjoittanut Aakku 21 Feb 2021
  • Hyvä on huudella sieltä kesäkelistä.
    Pakkaskelien ongelmiahan nämä yleensä ovat...

    Ainakin noissa ranskalasisissa on ollut pakkasongelmia, kun juttuja lueskelee. Ilmeisesti sulatus ei aina pelaa oikealla tavalla. Komponentteja on jouduttu vaihtamaan. Putkistoissa ollut vuotoja ym. Omassani ei ole ollut muuta, kuin vääränlainen hengittämätön korkki, joka vaihdettiin. Sekin ehti muutamilta rikkomaan järjestelmän.
    Kyllä noiden raskaiden autojen kanssakin murheita on tullut. Siinä työn ohessa sitä seurailin. Varsinkin sellaisille kuorma-autoille urealaitteet tuntuu olevan myrkkyä, joihin tuli paljon tyhjäkäyntiä.
  • #9 kirjoittanut Oulaa 21 Feb 2021
  • Liekkö tuokin kun iso osa ajosta on pikku pyöritystä. Muutaman minuutin ajoja. Hyvä että moottori kerkiää normi lämpöön.
    Mullakin asiointimatkat tuppaa olemaan 13km ja siellä muutama käynnistys eri paikoissa.
    Varmaan joku hypridipirssi olis paras jolla pikku ajot menis sähköllä vain.
    No tämä ei sit olisikaan vielä minun budjetin vaunun vetäjä.
  • #10 kirjoittanut Kosmic 21 Feb 2021
  • Nimenomaan kaupunkiajoa talvisaikaan
  • #11 kirjoittanut M1ka 21 Feb 2021
  • Mulla nyt alla toinen, jossa Adblue järjestelmä. Ekalla ajoin 130tkm ja tällä alla olevalla ajanut nyt 90tkm, eikä näissä mitään vikaa ole ollut. Ajot on ollut vaihtelevasti muutamasta kilometristä alkaen, eikä murheita vaikka pakkasta ollut yli 30.

    Lisättäköön, että ei ole kuitenkaan tämän viestiketjun aiheen oleva automerkki.
  • #12 kirjoittanut "Masi" 21 Feb 2021
  • Hyvä on huudella sieltä kesäkelistä.

    Hyvin nuo on toimineet siitä sinunkin ohi ajaessaan, ei ole kuskit apua soitelleet.
  • #13 kirjoittanut Karrppa 21 Feb 2021
  • Täytyy kuitenkin katsella auto missä ei ole kyseisiä härpäkkeitä. Autossa ei ole enää takuuta ja kilsoja liki 200tkm. Täällä pohjoisessa ja niinku koko Suomessa on taas riittänyt pakkasta niin ehkä yksi hienous vähemmän kuitenkin. Työautossa nuita urea vehkeitä ollut ja ei oo ongelmia ollut mutta niitä säilytetään lämpimässä. Omat autoni pidän pihalla..
  • #14 kirjoittanut tsahkali 21 Feb 2021
  • Hyvin nuo on toimineet siitä sinunkin ohi ajaessaan, ei ole kuskit apua soitelleet.

    Riippuu autosta.
    Yheltä naapurilta lähti Audi vaihtoon, kun oli kax kertaa viety lavetilla Roihin.
    Mistä tietää etukäteen mikä toimii ja mikä ei?
  • #15 kirjoittanut pamaus 22 Feb 2021
  • Emännän veljellä on nyt reilun vuoden vanhan Jumpy, jolla se vetää 560 Detskua.

    Hyvin se yhdistelmä ainakin liikkuu ja autossa on 5 vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta .

    Ilmastoinnin kompura vaihdettiin heti uutena takuuseen.

    Kilometrejä tulee  reilut 50.000 km vuodessa.
Sivuja:
Toiminto