Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Iskunvaimentimet taakse Fiat Ducaton alustalla olevaan Bürstneriin

<< < (2/3) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 10.11.2020     kello on 07:40 ---Eihän noita iskareita edes testata katsastuksessa Mautossa.
Kunhan ei vuoda ja auto kulkee pomppimatta niin homma kunnossa.

--- Lainaus päättyy ---

Ajomukavuudella ja turvallisuudella ei mielestäsi ole merkitystä? Ero väsyneiden mutta kuitenkin vielä laillisten ja uusien painavalle autolle suunniteltujen välillä on huomattava.

Karabiilisti:
Rikkinäinen on tietty vaihdettava mutta jos toimii ja ei vuoda niin miksi vaihtaa?

H autoon vaihdoin etuiskarit 300 000km huollossa. Seurauksena että katsastuksen mittaustulos oli uusien iskarien kanssa hieman huonompi kuin vanhoilla ja ajokäytöskään ei havaittavasti muuttunut.  :o

Toisessa autossa taasen vastaavassa lukemassa käytökseen tuli selvä ero vaikka katsastuksen mittari ei eroa juurikaan huomannut.

Kilsat ja vuodet ei yksinään kerro vaihtotarvetta.

Aakku:
Minä en ole koskaan vaihtanut iskareita...

Olisikohan tarvinnut? Autoilla on kuitenkin tullut ajettua 300-400 tuhatta.

Vaeltaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 10.11.2020     kello on 07:40 ---Eihän noita iskareita edes testata katsastuksessa Mautossa.
Kunhan ei vuoda ja auto kulkee pomppimatta niin homma kunnossa.

--- Lainaus päättyy ---

Meillä päin testataan. Muutamalla eri katsastusasemalla olen Mautoja vuosien varrella käyttänyt, ja jokaisessa paikassa on tähän mennessä iskarit tärytetty.
Minulla on toisessa etuiskarissa pinnalla kosteutta. Joudun sen uusimaan tässä talven aikana. Samalla menee toinenkin puoli uusiksi, että ovat samanlaiset iskarit molemmilla puolilla.

Joillakin asemilla olen joutunut kinaamaan yksittäisen katsurin kanssa, ettei ole vanhan AL-KO alustaisen käsijarrua dynamometrissä tarkistanut. Siitäkin on joku koodi olemassa, josta katsurien pitäisi asia huomata.

Karabiilisti:
Oletko käynyt henkilöautopuolella tarkastuksella?

Mulla tuo transu menee aina rekkamontun puolelle ja siellä ei ole mahkuja täristimiin.

Yhdellä asemalla on jarrut testattu henkilöauto radalla mutta ei siinäkään täristetty iskareita vaikka se laite on samalla radalla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View