Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Sähkön hinta
Pate:
Minä tein 24kk sopparin marraskuussa Vihreä Älyenergia Oy:n kanssa 7,9snt/kwh.
En sitten tiedä oliko hyvä vai huono mutta tällä mennään nyt.
Tuo allaolevan linkin softa on aika kätevä jos hintoja ja keskihintoja haluaa seurata.
https://wattoclock.wixsite.com/site/fi/faq
Reissaaja80:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 22.01.2026 kello on 10:44 ---Oli onneksi pahimpaan aikaan 21-22 vielä pitkä kiinteä 4,29c voimassa.
jossain 22/23 vaihteen paikkeilla hetken yleistariffi pari kk ja sitten pörssi
ja sen jälkeen äkkiä kiinteään 7.9
Eli kokonaisuus ollut alle puhtaan pörssinhinnan.
Pörssisähköllä voisi päästä halvimpaan hintaan jos viitsisi pelata ja säätää, varsinkin kun pystyn lopettamaan sähkön käytön lähes kokonaan tarvittaessa. Sähkön ollessa kallista voi käyttää öljyä ja puuta.
Kriisiaikaa varten on valmiina täysin verkkosähköriippuma ton vaihtoehto otettavissa käyttöön.
Mutta ei tuommosta pelinpitoa viitsi kun tasaisessa kulutuksessa kiinteä on vienyt voiton.
--- Lainaus päättyy ---
Eli sinun kulutuksella jä käytöllä kiinteä on parempi. Thumb
Kato, jos vaikka sijoittaisit osakkeisiin niin ymmärtäisit, että välillä mennään ylös ja välillä alas, mutta se pitkän ajan käyttäytyminen kiinnostaa ainakin minua eniten. Sama sähkössä, välillä kallista ja välillä halpaa, mutta keskiarvo on se joka kiinnostaa. Ja jotku haluaa tasaista menoa ja se on heille ihan ok. Jokainen tekee mitä haluaa, enkä minä ainakaan ala siitä ketään moittimaan. Mutta tämä sinun joka talvinen vänkäys asiasta, joka ei edes sinua koske, on hieman outo. Kenties joku egon pönkitys juttu.
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: Pate - 22.01.2026 kello on 10:49 ---Minä tein 24kk sopparin marraskuussa Vihreä Älyenergia Oy:n kanssa 7,9snt/kwh.
En sitten tiedä oliko hyvä vai huono mutta tällä mennään nyt.
Tuo allaolevan linkin softa on aika kätevä jos hintoja ja keskihintoja haluaa seurata.
https://wattoclock.wixsite.com/site/fi/faq
--- Lainaus päättyy ---
Joulukuussa tein 2 vuoden sopparin Väreen kanssa, 6,79 snt/kwh.
K.E.V:
No perjantaina pörssisähkön keskihinta n 20cnt
Karabiilisti:
Pitkän ajan hinta nimenomaan kiinnostaa...siksi katson 5v eikä 1v.
Noita joutuu työelämässä laskskelemaan päivittäin kun koitetaan saada mahdollisimman hyvät hyödyt uusista sähkökattiloista.
Eli siirrytäänkin tekemään lämpöä sähköstä kun spot hinta on halpa....ja koska kaikki muutkin alkaa tuota tekemään enenevissä määrin niin....miettikäähä n mitä vaikuttaa...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta