Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot
Moottorinlämmittimien aiheuttamat ongelmat Euro 6 moottorien yhteydessä.
Rauzi:
Näillä lämpötiloilla tuota ongelmaa ei ole ollut. Pelaa kivasti. Pakkasilla sytytteli vikavaloa kyllä. OBD2 lukijalla kattelin että imuilman esilämmitys ei toimi. Eli lienee niin että kun pakkasilla lämmittää konetta niin sitte startissa kun se imasee kylmää ilmaa niin katsoo ettei imuilman esilämmitys toimi. Ihan looginen juttu, kone lämmin ja imuilma helevetin kylmää. Logiikka pelaa varmaan italiassa moitteetta. Totta tuo mitä caravan lehdessä, kun starttailee muutamaan kertaan niin nollautuuhan se mutta mä oon OBD lukijalla kuitannu vikailmotuksen kun se tulee. Ja näkeehän sillä kaikkee kivaa muutenkin, turhaa tietoa, mutta kivaa.
Mulla oli aiemmin sellanen OBD lukijamokkula joka kännyn kanssa... mutta ei saanu kuitattua vikailmoitusta. Ostin sitte sellasen langallisen vehkeen jossa oma näyttö ja homma toimii.
Mutta edelleen, nää on tätä kikkailua, todettava on että viatin ohjelma on perseestä, anaaliohjelma jossa etelän mies ei ole ottanut huomioon pohjolan tarpeita. Kikkailemalla pärjää.
Ja näkyy sekin kikkailu toimivan että autoon virrat päälle hetkeksi, sitte lämmitin päälle tunnikai tai pariksi, ja kun sitte starttaa niin ei enään uudestaan mittaile lämpötilaeroja. En tiä mikä ja monenko tunnin viive kuinka usein lukee lämpötietoja.
Yhteenveto: hölmöläisten hommaa. Ei ...tana sais olla niin että kikkakolmosia pitää harrastaa ihan normi toiminnoilla.
88k5:
Ameriikan voortissa, vinkkelikone TTDCi. Mukeja tuplat (samoin kaikkea muutakin 2-3 x) mitä viatissa. Kylmillä keleillä auttaa, kun ennen starttia weban sammuttaa vartti aiemmin - kaukosäädin / thermo call Thumb. Kerkee lämmöt tasaantua hieman. Huomaa siinä, että hehkutus pidempi (=parempi asia)
Ajastaen pitää sitten tuo "sulkuaika" huomioida ;D
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 4.03.2021 kello on 10:35 ---Mutta edelleen, nää on tätä kikkailua, todettava on että viatin ohjelma on perseestä, anaaliohjelma jossa etelän mies ei ole ottanut huomioon pohjolan tarpeita. Kikkailemalla pärjää.
Ja näkyy sekin kikkailu toimivan että autoon virrat päälle hetkeksi, sitte lämmitin päälle tunnikai tai pariksi, ja kun sitte starttaa niin ei enään uudestaan mittaile lämpötilaeroja. En tiä mikä ja monenko tunnin viive kuinka usein lukee lämpötietoja.
Yhteenveto: hölmöläisten hommaa. Ei ...tana sais olla niin että kikkakolmosia pitää harrastaa ihan normi toiminnoilla.
--- Lainaus päättyy ---
Samat ongelmat näkyy olevan keskustelupalstoill a sakemanneilla ja fransuilla kuin suomipojalla ;)
Ja osa on saanut jostain päivityksen ja osa vain miettii.
tnj:
Mää oon nyt syksystä asti lämmittänyt binarilla tuota 120hv koneella ducatoa ja mulla se antaa vikakoodin pakokaasunlämpötila anturi lisäaineen lämpötila matala.Vikavalo syttyy milloin sattuu,ei minkäänlaista lookisuutta ja tuo yksilö ei taho pelata -25-30 asteen pakkasissa heikostikkkaan.Se ei taho pysyä käynnissä vaikka konehuone on lämmin ku sauna ja jos se pysyy käynnissä eka startilla niin vikavalo yleensä syttyy ja jos joutuu sarttaamaan sen 3-6 kertaa,että pysyy käynnissä niinvikavalo ei syty,mutta jos starttaa ite sammuttaen useamman kerran niin val syttyy.Otappa tuosta sitten selvää miten sen saa pysymään pois.
Petek:
2020 Ducato 2,3 160hv Webasto asennettu syksyllä, normikäytössä aiheuttaa tuon imuilmahäiriön järjestään. Jos sammuttaa webaston ja odottaa minuutin, on tuntunut toimivan häiriöttä. Kokemusta nyt ei ole paljoa, mutta 17 asteen pakkasesta tammikuussa onnistui ainakin. Ei ole kuittautunut itsekseen vaan vaatinut obd-nollauksen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta