Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Transitin peräöljy
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 17.11.2020 kello on 17:10 ---millasella imulaitteella sait imettyä pois?
--- Lainaus päättyy ---
Veneessä hoitelin moottorin öljynvaihdon tuon näköisellä laitteella: https://www.ikh.fi/fi/oljynvaihtopumppu-ve261
Alibaabasta saa varmaan parilla lantilla. Lisää vaihtoehtoja löytyy kun laittaa hakuun öljyn vaihtopumppu.
mtalo:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 17.11.2020 kello on 19:41 ---Veneessä hoitelin moottorin öljynvaihdon tuon näköisellä laitteella: https://www.ikh.fi/fi/oljynvaihtopumppu-ve261
Alibaabasta saa varmaan parilla lantilla. Lisää vaihtoehtoja löytyy kun laittaa hakuun öljyn vaihtopumppu.
--- Lainaus päättyy ---
Tuollanenkin mulla on, mutta kylmä öljy liikkuu tosi hitaasti. Tiedä sitten, jos siinä minun pumpussa on jotain vikaa.
Vasiten kokeilin, niin jarrujenilmauslaite kyllä vetää vettä tosi nopeasti pöntön täyteen. Mutta tuo öljy on tietysti vankempaa kuin vesi. Peräöljy ei sinänsä ollut mitään kauhean jäykkää, verrattavissa normimoottoriöljyyn .
88k5:
Tuollaisella ikh:n käsipumpulla ikuisuushomma lutkuttaa veneen moottorist 4.5 litraa 20W50 - ehtii jäähtyä siirapiksi, ja on sitten raskasta hommaa lypsää 200-300 kertaa kahvaa (nostin hyllyyn vehkeen).. 80W90 hpd peräöljy on jo tervaa tuohon nähden näillä keleillä.
Joskus vuosia takaperin ostin litukasta 12V (Ultimate Speed) pumpun. Näköjään muunkin merkkisenä löytyy tuota.
Kahden kympin korvilla hinta. Ajanut hyvin asiansa, ja aika nopsaa 4.5l lämmintä öljyä pöntössä. Samoin kaikki glykolinesteet sillä pillitää konerempoissa, jarru/kytkinnesteetkin. Kunhan tunnustelee ettei polta moottoria yli vartin ajoilla. Pitkän seisottamisen jälkeen kannattaa pumpun pesä aukoa, ettei keskipakovoimalla liikkuvat siivet ole liimautunut/hapettunut koloihinsa. Helppo purkaa. Boorit saattaa mennä akselista kovalla käytöllä - mä porasin sokkatapille läpireiän, niin ei koskaan enää suttaa :laugh:
mtalo:
Onko litukka = Lidl?
Meneekö tuolla kylmäkin moottoriöljy?
88k5:
On.
Kesä kylmät kyllä. Näillä keleillä syntikat ja hydeöljy
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta