Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
VW Grand California päävirtakytkin
ohtaansalmi:
Grand California on rakennettu Crafter-pohjaiseksi, siksipä auto-osan ohjekirjakin myötäillee sitä. Tilasin ja maksoin lisävarusteeksi päävirtakytkimen. Ohjekirjan mukaan se sijaitsee kaasupolkimen vieressä. Niin sijaitseekin, mutta mielestäni se ei ole lisävaruste, vaan tapa tehdä Crafterista virraton, mikäli auto on pitkään käyttämättä.
Onko kellään tietoa, mistä lisävarusteena myytävän kytkimen löytäisin? Vakavaa etsintää olen harrastanut, mutta ainoa löytö on ollut vain tuo äärimmäisen epäkäytännöllinen systeemi. Kuvittelin hommanneeni lisäkytkimen siltä varalta, että mikäli jokin sähkölaite alkaa käryämään, saisin äkkiä virrat pois koko autosta.
Tyydyn vastaukseen, että olen täysin väärässä.
88k5:
w906 MB:ssä se on näin;
Eli vastaa kuvaustasi. Ja Crafter = Sprinter
Masa matkailija:
Mitenkähän tuo kytkin, irrottaako se molemmat akut? Minulla ei tuota ole, mutta ehkä ambulanssin varusteisiin ei kuulu. Siinä kun apuakun maadoitus menee konetilassa suoraan runkoon, ja auton moottorin akun miinuksessa on mittaus palikka. Samoin lisävarusteakun (kolmas akku )on kuskin penkin alta johdotettu. Siellä on runkoliitin.
Toisaalta onkohan tuo VW grand California enää samoilla spekseillä kun se on uudempi malli joka ei ole enään MB pohjainen. Kuinka VW on miettinyt.
Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla
Masa matkailija:
Lisään vielä: nykyauton maadoituksen irtikytkentä epäilyttää, varsinkin tuolla erillisakuilla, jääkö jotain kiinni, esim asunto-osan laitteita jotka ovat maadoitettu suoraan korin osiin. Toki jos akulta ei lähde miinuksesta mitään muuta johtoa eikä pääakun yhteyttä ole kuin latausrele.
Pitäisi olla kytkis.
Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla
kara vaan:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 20.10.2020 kello on 23:18 --- Crafter = Sprinter
--- Lainaus päättyy ---
Ei enää uusimmat Crafterit.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta