Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Vetoautona bensa?

<< < (6/8) > >>

Erkki:
VW T-Roc 1.5 TSI DSG-automaatti / Fendt 390 FHS. Molemmat vm. 2020. Kulutuslukemat ovat olleet 9.5-11.5 l/100km. Vaunun oma paino 1100 kg. Retkivarusteilla noin 1350 kg. Kokonaismassa 1500 kg. T-Rocin vetokyky 1500 kg.

Vuoden vaihtuessa vetoauto vaihtuu Tiguan eHybridiin, jossa vetokyky 1800 kg / 245 hv ja 400 Nm. Vaunu säilyy samana. Mukavaksi ja hyväksi matkakumppaniksi on Fendt todettu kahdelle aikuiselle. Niin näillä mennään tulevana kesänä.

Oulaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Nurmis -  9.10.2020     kello on 19:52 ---Suurilta kulutukset vaikuttaa. Vanha Pösö vei dieseliä 9,5l satkulla. Paras vaihtoehto olis hakea dieselimaasturi ja ottaa takapenkit pois.

--- Lainaus päättyy ---
Esim Kia Sorentoja löytyy valmiiksi pakettiautoina niin ei olisi se arkiajojen polttoaineenkulutus niin suurta.
Olen viime aikoina kokeillut moniakin maastureita ,Landcruiser Toyota,Mitsun Pajero Audin Q7 ja Q5 ,Huyndai SantaFE, BMW X5
Miellyttävin ajolleen ,minun mielestäni oli Hyundai :-\
Seuraavaksi käyn kokeilemassa Kia Sorrennon oikein kunnolla,jopa vaunun kanssa.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 10.10.2020     kello on 11:13 ---Esim Kia Sorentoja löytyy valmiiksi pakettiautoina niin ei olisi se arkiajojen polttoaineenkulutus niin suurta.
Olen viime aikoina kokeillut moniakin maastureita ,Landcruiser Toyota,Mitsun Pajero Audin Q7 ja Q5 ,Huyndai SantaFE, BMW X5
Miellyttävin ajolleen ,minun mielestäni oli Hyundai :-\
Seuraavaksi käyn kokeilemassa Kia Sorrennon oikein kunnolla,jopa vaunun kanssa.

--- Lainaus päättyy ---
Nuo voi bensakoneisina olla aika janoisia  ::)

Oulaa:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 10.10.2020     kello on 11:58 ---Nuo voi bensakoneisina olla aika janoisia  ::)

--- Lainaus päättyy ---
Alottaja välikommentti oli notta jos oliskin maasturi josta takapenkit pois,niin ajattelin että sittenkin dieselmoottorilla pienemmällä verolla mentäs niin pärjäis 20000km vuotuisilla kilometreillä .
Minä en bensamaasturista alkaisi penkkejä poistelemaan  :-\

tucson:
Veturina Hyundai Tucson 2,7 V6 AWD 4-lovinen automaatti, vaunu Kabe Rubin virallisesti max 1160 kg, mutta lastattuna tarpeettomallakin ja tankki ja pullot täynnä varmasti 1300 kg. Laskettuna trippi/tankkauspäiväkirjasta, vedossa min 13L/100 km esim. Tku-Vaasa tasaisella ja tuulettomalla kelillä, mäkisessä maastossa ja tuulikuormalla 17L/100 km. Pelkällä autolla talvirajoituksilla esim tuo Tku-Vaasa reissu 8,5 L/100 km. Ei mikään talousihme mutta mukavasti tulee perässä . Edellisellä Tucsonilla 2.0 manuaali kulutti aivan samat lukemat. Eläkeläisenä ei niin ihmeajoja tule, joten ne vaunureissutkaan ei konkurssia pahenna.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View