Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Kesärenkaiden kestävyys H autossa?

<< < (3/6) > >>

Karabiilisti:
Nokiaan ei voi koskea johtuen muista kuin rengassyistä...

Misukat oli joskus aiemmin, ihan jeesh mutta hirveen äänekkäät.

Mites Kumho tai Hankook kestää hlö autossa jos nyt vaikka pidettäydytään noin 205 leveydessä ja auton kokosissa ja tehoisissa laitteissa.... (ei yariksia ja corolloita)?

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 24.08.2020     kello on 11:52 ---Minäkin kyllästyin Contin nopeaan kulumiseen - kahta kesää ei meinannu päästä noin 25t vuosikilometreillä. ja meillähän on nastarengaskautta meleko tarkkaan puolivuotta.
Sitten oon laitattanu alle Nokian Nordman rengasta ja niillä pääseen sen 3 kesää.

--- Lainaus päättyy ---

Conti ei kestänyt Saab 9-5 alla pitkään. Kun huusin auton alla oli miltei uudet Contit ja toisen kesän alussa pintaa reilusti. Syksyllä hämmästelin kun 2 takaset miltei sakkorajalla ja eturenkaat vielä kuluneemmat. Ossin tavoin minullekin tuli Nordmanit tilalle ja tosin hiukan ylimitoitetut ja kulumaa ei samassa määrin ole. Ohjauskulmat säädettiin heti kun auto tuli minulle.
Ajotyyli toki vaikuttaa ja edellinen käyttis, Alfa, suorastaan kutsui ajamaan tavalla joka ei ollut rengas- eikä ympäristöystävällin en. Saabin ominaisuudet ainakin saa minut ajamaan paljon rauhallisemmalla tyylillä.

--- Off-Topic: ---Takavetoisissa kuluma ihan eri luokkaa ja Transitissa kulumaa ei juurikaan ole kuten 88 jo totesi.

Aakku:
Henkilöautossa mulla on Goodyear EfficientGrip Performance renkaat...

Ei nee varmasti kestävimmästä päästä ole ja yksi runkokin on jo pettänyt. Olen tykästynyt niihin lähinnä pehmeyden ja hiljaisuuden vuoksi.
Talvirenkaat ovat olleet useimmiten Nokian. Niissäkin lähinnä nastateknologian vuoksi. Rengas on kovaääninen, mutta nastat pysyy ja kestää mulla loppuun asti.

Kumisimo:
Valitettava tosiasia  on se että mitä hiljaisempi rengas niin sitä pehmeämpi kumilaatu joka myös kuluu nopeammin.

Kumisimo:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 24.08.2020     kello on 12:06 ---
Mites Kumho tai Hankook kestää hlö autossa jos nyt vaikka pidettäydytään noin 205 leveydessä ja auton kokosissa ja tehoisissa laitteissa....

--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 24.08.2020     kello on 10:34 ---

Vertailulukemat 1650kg painavasta jossa 340 vääntöö ja 205/55/16.

--- Lainaus päättyy ---
Joku ei nyt täsmää  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View