Tekniikkakeskustelut > Kalusteet ja sisustus
Takatalli
Raksaus:
Alun peri ajattelin laittaa vielä laatikoita ja kaikki tavarat laatikoihin. Nyt olen vähän ottanut tuosta ajatuksesta takaisin. Ehkä vielä tarve ainakin yhdelle tai kahdelle laatikolle voisi olla, johon laittaa pikuusälää, mutta toisaalta ne esim nuo kiinnitysliinat tuppaa sinne laatikkoonkin vaan sotkeutumaan ja kohta laatikko on sellainen sekamelska, ettei löydä tarvittavia asioita. Pitäisi olla tilajaeytu laatikko. Onhan noitakin. Toistaiseksi vielä mietin vaihtoehtoja ja mennään pelkillä hyllyillä koereissu tai pari.
Hyllyn syvyys näyttäisi olevan 335 mm. Ja sisäleveys taisi olla 890 mm. Eli tuohon sopivia laatikoita jos löytäisin ainakin yhden hyllyllisen niin voisi olla ihan näppärä. Pitää pitää mielessä ja mittanauha taskussa kun käy sekatavarakaupassa.
Sitten vielä pitäisikö laatikoissa olla kansi vai ei? Elämä on valintoja. Smartstore laatikoita on kotona ja olen niistä ihan tykännyt. Tosin taitavat haurastua ainakin pakkasessa.
foothillster:
Mietin kuinka noi sovellatyyppiset ratkaisut toimii möykkyisellä tiepohjalla ja varsinkin tuolla auton perässä.
Mä ainakin tukisin ne päistään jotenkin niin ettei ne hytky ja pikkuhiljaa revi kiinnitysruuveja irti seinästä. Jos siis hyllyillä pitää painavia tarvikkeita.
El Maco:
Vetäisin ennen lomareissua carthagon tunneliin (joka yhdistää takatallin ja sivulla olevan lokeron) Led nauhan, joka syttyy ulkovalon napista. Suosittelen. Helpottaa paljon kun näkee kunnolla tunneliin. Ja sivulokerossahan mulla ei valoa ollutkaan. Ulkovalon kytkettynä eivät unohdu päälle.
88k5:
Itekin mietin franksuu hyllyjen tekoa, mutta vähiin jäi kuitenki ne mitä hyllyille laittaisin. Laatikot (isot, kirkkaat SmartStoret) ollut toimiva valinta. Koirakamat ja -safkat eivät siten jätä hajujälkeä :D Monesti roudaus takatalli ulkoluukuista, käyttö sisältä käytävän ovesta, jolloin hyllyt olisvat katki keskeltä. Ovestahan konttaa meikäläinenkin talliin sisälle..
Autoon helppo pakata kun himassa täyttää lootat - ja sama toistepäin purkaessa. Auto äkkiä tyhjä, laatikot eivät jää autoon. Talvella siten aina huoneenlämmössä. Pakkasessa särkyvät helposti..
Loppujen lopuks meillä tallin muunneltavuus tärkeää. Muualle tuplapohjaa menee muutenki eri vuodenajan mukaan eri tavaraa mitkä toisinaan takatallissa.
Raksaus:
Minulla välipohjassa on säilytykseen oikeastaan keskellä menevä tunneli, joka ei ole erityisen kätevä, paitsi tietenkin jos pitää jotain pitkää kuljettaa. Ja toki jos pitää olla varalta mukana jotain mitä ei kuutenkaan todennäköisesti tarvitse. Asunto-osasta tuonne pääsee kätevimmin kunhan jaksaa siirtää matot.
Ihan hyvä pointti tuo kuorman kesto. Nythän se nähdään. Hirveän paljon ei vielä mitään varsin painavaa ole hyllyillä. Ja ehkä vähän niin ajattelinkin pyrkiä. Painavammat sitten lattialle. Ruuveja varten voisi vielä lisää reikiä porata jos haluaisi. Tuo takaseinä lienee sentään jotain vaneeria, eikä mitään lastulevyä, onneksi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta