Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Perusasiat kuntoon: retkeilyauton sähköjärjestelmä

<< < (2/3) > >>

elwari:
Kompressorijääkaapp i, tai -kylmälaukku kannattaa olla suoraan 12 voltilla toimiva, niin jää invertterin tehohukka pois, se on kuitenkin jatkuvasti päällä reissatessa. Sen kulutus voi olla esim. 30Ah (ampeerituntia) vuorokaudessa. Jos on vaikka 120Ah akku, voidaan ajatella, että siitä voi purkaa toistuvassa käytössä noin puolet, niin jääkaapin käyttöä se olisi noin kaksi vuorokautta. Ihan karkeasti laskettuna, jääkaapin aukominen, kesähelle, lämpimät juomat kaappiin yms. vaikuttavat toki asiaan.

Ja akku tulee ajoneuvon sisätiloihin, minulla se on vaunussa kirjaimellisesti tyynyn alla, niin mun mielestä ei kannata ajatellakaan muita kuin suljettuja AGM- tai geeliakkuja.

daima34:

--- Lainaus käyttäjältä: elwari -  2.07.2020     kello on 10:26 ---Ja akku tulee ajoneuvon sisätiloihin, minulla se on vaunussa kirjaimellisesti tyynyn alla, niin mun mielestä ei kannata ajatellakaan muita kuin suljettuja AGM- tai geeliakkuja.

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos kommenteista! Miksi sisätiloihin? Kuskin penkin alla näytti olevan paikka ja jotkut johdotkin jo valmiina, ja mietin et laittaisin siihen, onko tähän jotain estettä?

mike:
Sisätilahan se on! Siellä se akku aika monessa retkeilyautossa on!

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: daima34 -  2.07.2020     kello on 10:10 --- Jonkinlainen kiinteä keitin tarvitaan muutoskatsastusta ajatellen,

--- Lainaus päättyy ---

Eikös mikroaaltouuni täytä muutosvaatimuksen?
Sitä voi sitten käytää sekä 230V  että 12V:lla.

daima34:

--- Lainaus käyttäjältä: mike -  2.07.2020     kello on 11:39 ---Sisätilahan se on! Siellä se akku aika monessa retkeilyautossa on!

--- Lainaus päättyy ---
Totta, en ajatellut ;D :laugh:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  2.07.2020     kello on 12:00 ---Eikös mikroaaltouuni täytä muutosvaatimuksen?
Sitä voi sitten käytää sekä 230V  että 12V:lla.

--- Lainaus päättyy ---

Niin no joo, totta. mut omaa käyttöä ajatellen mikro ei ehkä sit kuitenkaa olis se oma valinta...toisaalta retkikeitin siinä rinnalla kuitenkin on. Täytyypä vähän funtsia tätä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View