Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Karavaanarin kumit?
Karabiilisti:
Tuollainen uusi laatu rengas jossa on kulutuspintaa uutena 7mm on jo aika ihmeellinen...samaa n aikaan sanotaan että 4mm kohdalla pitäisi vaihtaa uusiin...eihän niillä silloin aja kuin 10 000km. Ekat millit kun lähtee nopeimmin.
Joskus takavuosina kun tuli ekat conti ekocontactit niin niillä ajeli 60 000, nykysillä vaan 30 000max.
kimi:
Renkaan kuluminen vaihtuu eri valmistajien ja renkaiden kesken, joillakin elinkaaren alkupuolella ei paljoa kulu ja sitten hyvin lyhyessä ajassa kuluma on merkittävä.
aakoo:
Jos sulan maan aikana renkaiden täytyy olla muutakin kuin mustat ja pyöreät niin ajonopeus on liian kova.
Hiton kovalla riskillä mennään jos vauhti on sitä luokkaa että laaturenkailla selvitään mutta halpiksilla oltaisiin pellolla.
Hyvä mittari ajon tasaisuuteen on pinota kojelaudalle kolikoista pieni torni ja ajella sen mukaan että torni pysyy pystyssä ja samaan aikaan edetä liikenne virran mukana, olematta tien tukkona Thumb
hidas muttasilti edelläsi:
--- Lainaus käyttäjältä: aakoo - 29.06.2020 kello on 22:59 ---Jos sulan maan aikana renkaiden täytyy olla muutakin kuin mustat ja pyöreät niin ajonopeus on liian kova.
Hiton kovalla riskillä mennään jos vauhti on sitä luokkaa että laaturenkailla selvitään mutta halpiksilla oltaisiin pellolla.
--- Lainaus päättyy ---
Samaa olen miettinyt, että harvoin sitä tulee ajettua niin rajoilla ettei tosiaan mustilla ja pyöreillä pärjää.
Itse olen autoihini hommannut renkaita valmistajilta kuten nankang ja linglong ja hyvin on kestänyt ja sanotaan nyt lisäksi vielä näin, että mun ajotapa ei ole renkaille se vähiten kuluttava ;D
Alan:
Ja kun se ääritilanne tulee, ollaan huonosti pitävällä tai vesiliirtoa vastustavalla renkaalla kusessa.
Kovin kevyttä pitää käytön olla, ettei renkaalla ole merkitystä. Jatkuvassa taajama-ajossa max 50 km/h ehkä.
Parempi silti se halvinkin uusi kuin loppuunkulunut merkkirengas.
Itse en koskaan tingi renkaista enkä öljynvaihdoista. Micheliniä ja Goodyearia tainnut alla olla viimeiset 20 vuotta sen, mitä itse olen ostanut.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta