Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Ufo antenni
Haapaniemen Paroni:
Eilisestä lähtien pelkkä antenni johto ikkunassa ja hyvin näkyy Tv :D Mihin sitä antennia tarttee?? ;D ;D
pentti:
Se on ihmeellinen maailma. Mellan järvellä kerran kas tuskailin,sit tuumasin että oo kun et tykkää
näkyä puotin anteenin alas suutus päissäni. Sitten tuli kuva kuin posti merkki.
jokkel:
Käytössämme on Triaxin Ufo 120 (ero 100:n on kiinnitystarvikkeis sa). Valamon luostarin parkissa ei kaikkia kanavia löytynyt., muuten Pohjois-Norjaa myöten kyllä. Tv:sa ei ole antennin jännitteen syöttöä, joten käytössä on erillinen IFP 529, josta on helppo ottaa myös radion antennisyöttö.
Suurin osa "toimimattomista" Triaxesta on ollut väärin asennettuja.
Yleisin virhe on, asennus ilman nostojalustaa alumiinikatolle yleensä ja erikoisesti "etumöykyn" taakse "suojaan".
Toinen yhtäsuuri puute on riittämätön antennijohtimen sähkönsyötön virta ja jännite. Joissakin tapauksissa tämä on ollut jopa tv:n asetuksissa kytkemättä. Ei riitä, että tv:n teknisissä tiedoissa mainitaan ko. ominaisuuden olevan.
Kolmas yllättävä syy on antennijohtimissa käytettyjen F-liittimien virheellinen asennus. Joskus jopa käytetty "tavaratalo"-liittimiä ja sitten kerrotaan "ei toimi".
Alan:
^
Arvokasta tietoa, kun pitäisi saada tuo mun Kathrin toimimaan. Liittimiä olen epäillyt minäkin, mutta riittää mullakin katolla esteitä, alkovin lisäksi ilmastointilaite on toisella puolen ja takana vielä aurinkokenno, joka on jokseenkin samassa tasossa antennin kanssa.
Kai se on nostettava masto laitettava, mutta mihin?? Autossa ei kertakaikkiaan ole vapaata paikkaa tasaisella katto-osuudella, ainakaan yhtä korkealle antennille kuin mulla vaunussa oli. Jos katolle sopii niin sisällä ei ole tilaa.
Haapaniemen Paroni:
Viikonloppuna rupesi toimimaan ;) Yksi johto oli irti jakorasiassa ja kanavien uudeellen haku ja avot :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta