Tekniikkakeskustelut > Ilmastointi

telair silent 5400 + invertteri saako toimimaan ajon aikana?

<< < (2/7) > >>

tc:

--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija - 19.05.2020     kello on 19:37 ---Hetken tuo pyörii, mutta sitten ei.
Tein tuommoisen suuntaa-antavan taulukon josta näkee paljonko akusta katoaa tavaraa.
Ei ole ihan paikkaansapitävä tasavirralla, mutta sinne päin.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Eli reilun tunnin pitäis pörrätä ennen kuin akkujen varaus laskee liikaa. Viisaammat korjatkoon.
Ja joo, ei ole huomioitu invertterin eikä kaapeleiden häviöitä, mutta kuten sanoin: suuntaa-antava.

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos taulukosta.

Pitää varmaan kokeilla laittaa 2kpl 100Ah hupiakkua, ja harkita tuota aurinkopaneelia vielä laturin kaveriksi.

Tarkoitus ei siis ole käyttää ilmastointia jatkuvasti, vain ainoastaan sen aikaa, että auto on viilentynyt siedettävälle tasolle.

relluttelija:
Joo, siis oletuksena oli juurikin 2 kpl 100Ah akkuja, se unohtui mainita. Jostain muistelen lukeneeni että noin puolet akun nimellist Ah:sta saadaan käytettyä akkua tuhoamatta.

Masa matkailija:
Kyllä tuo vastaa minun testiä. Toki testin tein lämpimässä hallissa, mutta pari tuntia pyörii ja intikka ja laturi kävi kuumana. Ps tuo on vaunussa ja laturi maasähkössä 50A ja mitattuja arvoja. Akut ei uusia.

Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla

Kosmic:
Mulla on -05 Ducatossa 120a laturi

Eppe:
Monessa autossa on jopa 200A laturi, mutta hupiakulle menevä kaapeli on suojattu esim. 50A sulakkeella.
Kannattaa tarkistaa kaapelin vahvuus ja sulakkeen koko omasta autosta...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View