Tekniikkakeskustelut > Ilmastointi
telair silent 5400 + invertteri saako toimimaan ajon aikana?
jiikoo:
Kyllähän tuon pitäisi 1,5kW invertterillä hyvin pyöriä ajon aikana.
Mutta, melkein kannattaa laittaa tuolle sitten oma invertterinsä. Kytkentä niin että sille ottaa suoraan auton laturista mahdollisimman lyhyillä johdoilla sähkön. Eli invertterin sijoituspaikka apukuskin penkin alla.
Mutta, hankalaa tuolla on ajon aikana saada koppi kylmäksi, tai ainakin pitää tukkia melkein kaikki reiät mistä ilma vaihtuu. Koska ajon aikana autossa vaihtuu ilma niin rajusti, pelkkä auton lämmityslaitteen sisäilmankierto ei auta oikein mitään.
Masa matkailija:
Ei välttämättä pyöri, tai ei lähde käyntiin.
Käyntiinlähtövirta 18A! Minulla on 1,5kW intikka jolla jääkaappi käynnistyy, 1kW:n intikalla ei aina käynnisty.
Ilmastointi vaatii n 2,5kW käynnistykseen. Minun 2,5kW intikka jaksaa hyvin käynnistää, mutta 1,5 ei, kahdella akulla kun oli täynnä niin käynnistyi välillä mutta ääni oli karmea. En suosittele, jos ei ole valmis kompressori vaurioon.
Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla
RR:
Jäähdytyskäytössä otta verkosta 2,8 ampeeria, eli lienee n. 60 ampeeria 12 voltilla. Ei ollenkaan mahdotonta, muttei ihan halpaakaan.
Laturissa pitäisi olla 60 ampeeria ylimääräistä tehoa, laturin ja hupiakkujen piuhat pitää varautua uusimaan ja intikan pitää pystyä tuottamaan se 18 ampeerin hetkellinen virta.
Kannattaa sijoittaa samalla siniaaltolaitteesee n, ettei kone kärähdä.
tsahkali:
Uudemmissa ilmastointilaitteis sa on vakiona pehmytkäynnistin.
Jos sitä ei ole, käynnistysvirta on ihan tajuton.
Jos aikoo käyttää akuilla, kannattaa laittaa ihan oma akusto ja unohtaa alkuperäinen hupiakku.
Ajoakun ja lisäakuston väliin riittävän iso erotusrele, niin homma toimii.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: elwari - 21.05.2020 kello on 12:48 ---Yhden kilowatin teho invertteristä ottaa akusta noin sata ampeeria, silloin pitää johdon olla vähintään 25 neliötä ehkä noin kahden metrin pituuteen asti, isommalla matkalla ja virralla sitten isompaa.
--- Lainaus päättyy ---
Tohon pitäisi löytyä selkokielisempi ohje. Muuntosuhde 1/10.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta