Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tavaroiden lainailusta
4ntti:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 17.04.2020 kello on 11:58 ---Lainauksessa on se ongelma että mitäs sitten jos tavara vaikka hiukan vaurioituu...ostaak o lainaaja tällöin kokonaan uuden vai miten.
Tietty 20 tongit voi lainata 20e panttia vastaan, rahat saa takasin jos tulee ehjänä takas...
Ennevanhaan oli asiat ehkä paremmin tuossa suhteessa...talojak in rakennettiin talkoilla.
Esim meillä koko suvun ok talot tehtiin siten että suvun miehet kävi rakentamassa toistensa apuna.
Tänä päivänä nuoriso ei moiseen ryhtyisi...ilmaista työtä...likaistakin
--- Lainaus päättyy ---
Voi tuohon myös verottajalla olla tänä päivänä sanomista.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 17.04.2020 kello on 11:58 ---Tänä päivänä nuoriso ei moiseen ryhtyisi...ilmaista työtä...likaistakin
--- Lainaus päättyy ---
Voipa ryhtyäkin kunhan talkooisäntä huolehtii velvollisuuksistaan . Ei kukaan lähde rehkimään jos mitään kivaa ei saa.
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Petrooli - 17.04.2020 kello on 10:42 ---Kokemuksesta tiedän, että ei ne työkalut ainakaan paremmassa kunnossa palaudu kuin lähtiessään olivat. Osa jää matkalle ja osasta on savut karannut. :-[ Samasta syystä en ole juurikaan työkaluja itsekkään keltään lainaillut. Pyrkinyt omavaraisuuteen.
--- Lainaus päättyy ---
Ollaampa kaukana aiheesta.
Entisellä naapurilla aina vehkeet parani lainassa, valitettavasti hän on hiippakuntaa vaihtanut jo vuosia sitten.
Itse olen lainaillut niin paljon , että mulla on vehkeet huonontunut enemmän, kun mun vehkeet muilla lainassa. Eli olen voitolla tässä hommassa.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 17.04.2020 kello on 22:04 ---Entisellä naapurilla aina vehkeet parani lainassa
--- Lainaus päättyy ---
Niin parani. Lainassa olleet jousipuristimet palautuivat uutena kun ne itse ostin. Halpikset lainasin, laatupelit ostin. Lainaa en. Mitään.
El Maco:
Mulla on yksi kaveri, jolle voi täysin huoletta lainata. Tarkka heppu ja varmasti tulee samassa kunnossa, mutta siistimpänä takaisin. Mutta yleensä tavara jotenkin kärsiis, kun sitä lainailee.
Veljen kelkkakärry kävi lainassa lapinreissulla, tuli ehjän oloisena takaisin. Seuraavalla käytöllä sulilla teillä meni yksi rengas, aivan romuksi kulahti. Etummainen akseli oli ajettu jotain päin ja pyörä vinoon. Lainaajan mielestä ei tietty oo osunu mihinkään.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta