Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Uudenmaan läänin rajat kiinni
hartsakoski:
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 17.04.2020 kello on 08:34 ---Ottamatta kantaa näkökulmaan noin muutoin, niin jos mies on terveysalan asiantuntija, niin silloin pitäisikin kommentoida nimenomaan tältä kannalta. Enemmän itseäni on ihmetyttänyt THL:n ja STM:n virkahenkilöt, jotka ovatkin yhtäkkiä kansantalouden asiantuntijoita ja kertovat että miksi jotain ei tulisi tehdä tai tulisi tehdä koska vaikuttaa kansantalouteen. Kansantaloudellisee n vaikutukseen parempi asiantuntemus lienee ihan jossain muussa instanssissa ja he kertokoon sen päättäjille, joiden tehtävä on tehdä sitten asian kokonaiskuvasta päätelmät ja päättää sopivista toimista.
--- Lainaus päättyy ---
Valitettavasti näyttää kyllä siltä, ettei omakaan tontti ole kummallakaan hallussa.
"Masi":
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/fc4ad6fe-a88b-49ff-aa6b-34e5eca06793
Aika selkokielellä selitetty miksi sinne mökille ei kannata mennä.
Tosin eihän se Tosi miehelle satu tuommoista, eihän ?
armas ujomieli:
Niin pääkaupunkimaista ajattelua. Naapuri kylän caravaanarilla on mökki samassa kunnassa missä vakiasuntokin ja jos hän siellä käy niin se on hänen asiansa :o
retkeilijä:
Eilen aamulla olin paikallisen marketin kassajonossa puoli kahdeksalta. Edelläni oli tyylikkäästi pukeutunut nuoripari, joka erottui selvästi paikallisista vanhuksista, joille aikainen aamu asiointi on tarkoitettu.
Nuoripari erottui selvästi myös laadukkaista valkoisista hengityssuojaimista, ja ostoksien suuresta määrästä.
He olivat ainoita suojien käyttäjiä lukuun ottamatta minua, sillä käytin edullista apteekin pölymaskia ”pisaratartuntojen” suojaks”.
Sitä tulee ajateltua monenlaista näin riskiryhmäläisenä. Olivatko he varakkaita uusmaalaisia menossa mökille ja hangille karanteeniaan jatkamaan. Pysähtyivät välillä ostoksille ja jaloittelemaan? Olivatko he jo ”parantuneet” oireettomasta koronasta? Olivatko he vielä tartuttajia?
No, minun kuonokoppani ei näyttänyt hassulta heidän ansiostaan eikä tainnut yksikään paikallisista tuntea minua. Luulen että kasvomaskien käyttö tulee lisääntymään kovasti, kunhan saatavuus paranee ja viranomaisetkin alkavat suositella niitä.
Ehkä ne tulevät pakollisiksi ravintoloissa ja kuppiloissa asioiville niiden avauduttua piakkoin. Koppa alas - soppa suuhun - koppa ylös, ja ruokaliinakin jäänee tarpeettomaksi ;D
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 17.04.2020 kello on 11:31 ---Eilen aamulla olin Paikallisen S-marketin kassajonossa puoli kahdeksalta. Edelläni oli tyylikkäästi pukeutunut nuoripari, joka erottui selvästi paikallisista vanhuksista, joille aikainen aamu asiointi on tarkoitettu.
--- Lainaus päättyy ---
Eikö nuoremmat saisi käydä aamulla kaupassa...?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta