Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Netistä tilaaminen, Eu-ulkopuolelta

<< < (5/18) > >>

hidas muttasilti edelläsi:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  7.02.2020     kello on 17:23 ---Mitään nippeleitä jne en tilaa vahingossakaan maailmalta. Niitähän saa kaupasta....

--- Lainaus päättyy ---

Itsekkin tietenkin monen nippelin osalta tarkistan tai ainakin yritän tarkistaa myös kotimaisen tarjonnan ja jos hintaero on pieni niin tietenkin haen nippelin kotimaisesta kaupasta. Jos tarvitsen mutterin niin en tietenkään tilaa sitä kiinasta vaan haen sen täältä vaikka hinta olisi 10 kertainen.
Sitten on taas esim. tytön haluamat krääsät mitkä liittyy askarteluun tai muuhun sellaiseen josta itse ei tiedä mitään niin niiden osalta on helpompi sanoa tytölle, että etsi aliexpressistä mitä tarvitset ja laita ostoskoriin niin katson illasta mitä olet sinne laittanut ja laitan tilaukseen jos ei ole taas lähtenyt mopo käsistä.

Yksi esimerkki on tytön honor 8 puhelimen silikoninen suojakuori mitä tarvitsi 5 kappaletta no Suomen tarjonta on esim. tämä https://www.luurinetti.fi/imak-huawei-honor-8-tpu-suoja-lapinakyva- eli ~10e kpl ja kiinasta alle euron niin kumman otan kun tarvitsen 5 kpl? Varsinkin kun tiedän, että niistä viidestä ostetusta kuoresta ehkä yhdestä tulee sellanen, että tyttö sitä käyttää.

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  7.02.2020     kello on 17:23 ---Esim nyt olisi tarvinnut isohkon määrän eräitä näyttöpaneeleja kaverin putiikkiin. Hän tiedusteli miten halvimmalla ne saisi. Etsin netin läpi ja loppujen lopuksi ne löytyi suomalaisesta alan firmasta 1,5€ /kpl kalliimmalla kuin kiinasta hankittuna. Ne sai heti ja hinta sisälsi ALV josta oli hänelle hyöty. Ei aina ole ruoho vihreämpää aidan takana.

--- Lainaus päättyy ---

Mun mielestä tänne voisi ihan hyvin laittaa myös näitä esimerkkejä missä Suomesta on saanut jotain halvemmalla kuin kiinasta. Tähän viesti ketjuun sen takia, että omana viestiketjunaan siitä tulisi varmaan aika lyhyt ;D

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: hidas muttasilti edelläsi -  7.02.2020     kello on 18:50 ---Mun mielestä tänne voisi ihan hyvin laittaa myös näitä esimerkkejä missä Suomesta on saanut jotain halvemmalla kuin kiinasta. Tähän viesti ketjuun sen takia, että omana viestiketjunaan siitä tulisi varmaan aika lyhyt ;D

--- Lainaus päättyy ---
Näissä verrokeissa lienee hyvä ottaa huomioon yli 22 € ostoksiin 24 % vero ja mahdollinen tullimaksu.
Ainahan ne ei mene tullin haaviin, mutta veron maksamatta jättämisestä pohjimmiltaan on silti kysymys. Itse olen huomannut, että yhä pienempi ostos Kiinasta on mennyt tullikyselyn kautta.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: hidas muttasilti edelläsi -  7.02.2020     kello on 18:50 ---Mun mielestä tänne voisi ihan hyvin laittaa myös näitä esimerkkejä missä Suomesta on saanut jotain halvemmalla kuin kiinasta. Tähän viesti ketjuun sen takia, että omana viestiketjunaan siitä tulisi varmaan aika lyhyt ;D

--- Lainaus päättyy ---
Osalla meistä voi olla jotain sivuja mihin ei pääse kuin salasanalla. Itse en ainakaan halua näitä jakaa. Sanoo sitten sinä tai joku ihan mitä vaan, sorry  :-* :-* :-*

edit: Eemeli luulosairaalle yx esimerkki

sis alv

hidas muttasilti edelläsi:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  7.02.2020     kello on 20:14 ---Osalla meistä voi olla jotain sivuja mihin ei pääse kuin salasanalla. Itse en ainakaan halua näitä jakaa. Sanoo sitten sinä tai joku ihan mitä vaan, sorry  :-* :-* :-*

--- Lainaus päättyy ---

Etkai sä nyt jostain yritysten omista mestoista puhu missä on ihan eri hinnat kuin normi kuluttajille?

Kumisimo:

--- Lainaus käyttäjältä: hidas muttasilti edelläsi -  8.02.2020     kello on 00:51 ---Etkai sä nyt jostain yritysten omista mestoista puhu missä on ihan eri hinnat kuin normi kuluttajille?

--- Lainaus päättyy ---
Ne on niitä alvi 0- keplottelijoita  :P

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View