Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Puhdas siniaalto vai modifioitu siniaalto invertteri?

<< < (10/13) > >>

hidas muttasilti edelläsi:
Meillä on vain tuon kuskinpenkin takana sohva jossa ei ole siinä heti penkin jälkeen oikein hyvin tilaa jos johdot pitäisi olla akulta invertterille mahdollisimman lyhyet. Voishan sen tietenkin tuohon mustan boxin (kaasupullo kotelo) viereen kyljelleen laittaa mutta silloin invertterin tuulettimet eivät oikein saa toimia vapaasti kun ne ei saa puhallettua sitä ilmaa mihinkään. En siis tiedä yhtään miten tollanen invertteri lämpenee käytössä?

99:
Ennemmin akusta loppuu puhti kuin intikan lämpö tulee ongelmaksi (ainakkaan jos on edes vähän ilmankiertoa)

hidas muttasilti edelläsi:
No sittenhän piiloon asennus pitää ottaa myös yhdeksi vaihtoehdoksi. Tuossa mun ostamassa härvelissä ei nyt sitten tietenkään ole kaukosäädinmahdolli suutta eli pitäisi virittää joku päävirtakytkin akun ja invertterin väliin mutta ne päävirtakytkimet tuppaa olemaan kaikki sellaisia hirveenkokoisia möykkyjä jollain rumalla punaisella kahvalla.

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: hidas muttasilti edelläsi - 29.02.2020     kello on 22:37 ---No sittenhän piiloon asennus pitää ottaa myös yhdeksi vaihtoehdoksi. Tuossa mun ostamassa härvelissä ei nyt sitten tietenkään ole kaukosäädinmahdolli suutta eli pitäisi virittää joku päävirtakytkin akun ja invertterin väliin mutta ne päävirtakytkimet tuppaa olemaan kaikki sellaisia hirveenkokoisia möykkyjä jollain rumalla punaisella kahvalla.

--- Lainaus päättyy ---

Mä tossa omassa vanhassa vedin katkaisimen ulos, kytkin johtoihin kauempana olevan katkaisimen.

Uudessa mulla ei ole mitään. Johtuen Jyväscaravanissa huonosta asian hoitamisesta.
Eka käynti: katsottiin auto, sovittiin Invertteri lisäakku ja kuinka kytketään.
Toinen käynti: Ei tiedä onnistuuko, tää on vähän hankala. Asennettiin akku ja Invertteri. Soitto, tässä sun kaukosäädöllä tilaamassa Invertterissä ei ole kaukosäätöä vaikka sanoin että seinään nappi josta sähköt pitää tulla päälle. 300e lisää, haluatko. Sanoin en halua. Poistakaa asennukset. Nyt on kaksi akkua tuolta keikalta.

On se kumma kun jos setelinipun kanssa menee karavan liikkeeseen  ja sanoo haluan että napista tulee 230v auton jokaiseen pistorasiaan, paljon maksaa. Se ei onnistu niin että saisi asianmukaisen tarjouksen paljon maksaa.(tässä en vaatinut puhdasta siniaalto mallia)
Ekan käynnin perusteella Jyväscaravanissa jäi kuva että homma maksaa mutta hoituu. Toinen käynti tappoi fiiliksen täysin.
Itse pitää varmaan tämäkin auto tehdä  >:(

88k5:
Aiemmas autossa laitoin invertterin "uppoon". Käyttökytkin paremmin esillä, ja imi jäähyilmaa "huoneen puoleltta"  :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View