Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Miten käsiksi penkin alla olevaan akkuun?
Hesus:
Kaverilla oli kans vaan paikalleen painetut kengät. Pluskenkä katosi mystisesti ajan myötä.. Thumbd
hidas muttasilti edelläsi:
Itselläni kävi kerran niin, että olin juuri ostanut käytetyn auton ja heti ostoa seuraavana päivänä ajoin sen sellaisen pimeän parkkipaikan kulmaan illasta. No tulin asioita hoitamasta ja painoin autonavaimen kaukosäädintä niin ei mitään tapahtunut. No rämppäsin sitä nappulaa hädissäni ja välillä kaukosäädin toimi ja välillä ei. No pääsin autoon sisälle ja koitin saada sitä käyntiin niin hälyttimet huutaa minkä kerkeää ja välillä oli hiljaista ja sitten taas hälyttimet huutaa ja valot vilkkuu ja auto ei käynnisty. Siihen rupes jo porukkaa kertymään ja puhelimella jonnekkin soittelemaan kun ajattelivat varmaan, että olen autoa pöllimässä. No sain sen auton lopulta käyntiin, ajoin kotiin ja ihmettelin, että mikä mättää niin akun + kenkä oli löysällä ja sen kiristyksen jälkeen auto toimi kuten pitikin. Tuon tapauksen jälkeen joka autosta olen varmistanut, että akku on kunnolla kytketty ja et on oikean kokoinen avain akulle koko ajan mukana.
seppoko:
Ekan kerran kun menin Via Balticaa Eurooppaan piti Liettuan-Puolan rajajonossa käydä kysymässä ja lainaamassa lenkkiavain, että sain akkukengän kirittyä. "Joku" oli jättänyt sen löysälle. Välillä vähän temppuili startatessa. Akku oli kuskin penkin alla ja kuskin liikkuminen sai kengänkin liikkumaan.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: Mjerica - 5.02.2020 kello on 05:43 ---Napakengan irrotuksessa voi kiire jopa tullakin ja sen olen
ratkaissut niin että en kiristä niitä ensinkään. Painan ne vaan
kädellä kiinni samalla hieman kiertäen. (Kyse siis kartionapakengista)
Noin mulla on käynnistysakkukin kytkettynä, en ole koskaan keksinyt
miksi niitä pitäisi työkalulla kiristää, ehkä joku on vaan saanut
sellaisen idean kun siellä ruuvit on...?
Siihen en kylläkään usko että kellään olisi autossaan hupiakku.
Tai missään muuallakaan. Tai yleensä edes olemassakaan. Siinä ei
olisi mitään järkeä.
--- Lainaus päättyy ---
Olisikohan sähkönkulun luotettavuudella mitään merkitystä akunnapojen kiristyksen kanssa? Startin aikana kulkee melkoiset virrat. Navasta tulevan käryn vuoksi voi tulla kiire.
Otatko leiriytymisen aikana koppiin sähköt ajoakusta? Saattaa leiriytyminen kestää suunniteltua pitempään.
Tai olet keksinut hupiakulle oman kivan määritelmän.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta