Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Miten käsiksi penkin alla olevaan akkuun?

<< < (3/6) > >>

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  4.02.2020     kello on 19:23 ---Ei nyt sentään, kyllä penkki piti nostaa kartanolle.
Onneksi vain neljällä ruuvilla.

--- Lainaus päättyy ---
Mä oon kahdesti homman tehnyt Fordiin (kuten selostin). Kerran Saksassa ja toisen kerran vuosien päästä kotona - eli akku kerrallaan.. penkkiä ei tartte irroittaa. Saa toki, jos haluaa  :laugh:

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  4.02.2020     kello on 19:39 ---Mä oon kahdesti homman tehnyt Fordiin (kuten selostin). Kerran Saksassa ja toisen kerran vuosien päästä kotona - eli akku kerrallaan.. penkkiä ei tartte irroittaa. Saa toki, jos haluaa  :laugh:

--- Lainaus päättyy ---

Yksinkertaista: Sulla oli erilainen penkki!
Ei tainnut olla kääntöalustaa?

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  4.02.2020     kello on 19:43 ---Yksinkertaista: Sulla oli erilainen penkki!
Ei tainnut olla kääntöalustaa?

--- Lainaus päättyy ---
Pelkkää foordia.  8)

E: menee jo OT:ksi kun Fiatista oli kyse  :D Btw. mesessä se löytyy kuskin jaloista,  lattian alta - saa penkillä samalla vaikka istuskella  :D

Kumisimo:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  4.02.2020     kello on 16:39 ---Pääsyn syy?

Jos (irto) ylläpitolaturia kytket, niin varmaan penkin irroitus tuntuu heviltä - akun irroitukseen tarvii eritavalla tilaa kuin napojen irroitukseen. Plussat kannattaa jättää kiinni. Ainostan miinus irti - ehkä pelkästään sieltä rungon puolelta, eikä akulta - tai jos molemmat akut on sillattu yhteen (siis -, + yleensä releellä), niin vain toisesta irti. Taaenpi on varmaan helpommin päästävissä.

Aina Fordissa; penkki ihan eteen, taaempi korkeus ylimpään asentoon. Niin oli akut vaikka pois nostettavissa - taaempi ensiksi..

--- Lainaus päättyy ---
Jospa jatketaan sitä Fordin korjausta omassa topicissaan sitten, aloittaja kyseli Fiatin penkistä.

88k5:
^
Sitähän minäkin, mutta Solifer/Hymer sen hupiakun sinne on haudannut. Fiat syytön.

Konstit samat kaikilla merkeillä - viime kädessä penkki pois..

Laita nyt kuva kun penkki aivan edessä - eikö muka akku näy?

Kannattaisi "kuivaharjoitella" hupiakun navan irroitus - mulla tuli totinen paikka kun 12h ajoa, kakkosakku saanut levyihin pakkasvaurion. Lämpeni kesällä niin, että haisi asvalttityömaalle vaikka ulkona pyhäpäivä (Saksassa). Haju tuli kuumasta akusta (yli +90C, ir-mittarilla kuoresta, sisällä keitti)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View